Door Artie Ramsodit op 5 september 2014

Week van de alfabetisering 7 t/m 14 september: taalachterstand

Er gaat een wereld voor je open wanneer je kunt lezen en schrijven: een wereld waarin je je eigen doelen kunt halen en je grenzen kunt verleggen. Een wereld waarin je je vrij kan bewegen en waaraan je mee kan doen. Kortom: lezen en schrijven leidt tot een beter toekomstperspectief!

Dat staat ook centraal in de Week van de Alfabetisering van 7 t/m 14 september.

De gemeente is verantwoordelijk voor het aanbieden van Vroegschoolse Educatie (VVE) voor peuters met een (dreigende) taalachterstand. Om de kwaliteit van de VVE te verbeteren zijn voor de periode van 2012 tot en met 2015 bestuursafspraken (BA) gemaakt tussen de gemeente Haarlem en het Rijk.

Uit het onderwijsinspectierapport blijkt dat Haarlem prima op weg is met VVE. De PvdA vind een belangrijk punt van zorg is de betrokkenheid van de ouders bij het leren van de Nederlandse taal. Daar is aandacht voor gevraagd en de wethouder Merijn Snoek heeft toegezegd daar scherp op te blijven letten en het nieuwe plan daarvoor af te stemmen met de scholen.

Artie Ramsodit

“Sociaal-democratie in Haarlem is  voor mij een ongedeelde stad. Gelijke kansen voor onderwijs, werk en wonen  voor iedere Haarlemmer. Een sociaal vangnet voor iedereen die dat nodig heeft. Samenleven in gezonde en veilige wijken.” kandidaat 4 GR2014 “Inmiddels ben ik bijna vier jaar raadslid. Het is een eer om dienstbaar te zijn aan Haarlem als

Meer over Artie Ramsodit