PvdA stemt in met Nota van Uitgangspunten IKC Planetenlaan

Door Maarten Wiedemeijer op 19 oktober 2018

PvdA stemt in met Nota van Uitgangspunten Integraal Kind Centrum Planetenlaan

Haarlem groeit. Tot 2025 wil de gemeente 10.000 extra betaalbare woningen bijbouwen. Dit betekent dat de voorzieningen van de inwoners ook mee moeten groeien. De PvdA vindt het belangrijk dat er genoeg en goed aanbod is van o.a. kinderdagverblijven, scholen, sport, kunst en cultuur.

Kinderopvang Op Stoom is voornemens een kinderdagverblijf te realiseren als onderdeel van een Integraal Kind Centrum (IKC) op het terrein van basisschool de Zonnewijzer aan de Planetenlaan 168 te Haarlem.

Uit de buurt zijn er veel zorgen over de aanwezigheid van groen, verkeersdrukte en verkeersveiligheid. De PvdA neemt deze zorgen serieus en zowel de gemeente als Op Stoom hebben toegezegd actief met de buurt in overleg te gaan om dit in detail uit te werken en het draagvlak te willen vergroten.  Zo komt er nog een verkeer- en parkeeronderzoek als vereiste om tot een goede ruimtelijke onderbouwing te komen. In de uitgangspunten staat eveneens nadrukkelijk de toezegging een groene inrichting te willen realiseren. Indien de details zijn uitgewerkt zal de raad om instemming gevraagd moeten worden. Dan zal de PvdA de uitwerking toetsen aan de uitgangspunten.

Maarten Wiedemeijer

Wat wil je de komende periode als raadslid bereiken? Het was een enorme eer om de afgelopen 4 jaar volksvertegenwoordiger te mogen zijn. In samenwerking met andere partijen hebben we veel mooie resultaten bereikt. Daar ga ik de komende periode met veel enthousiasme graag mee door. Zolang de wooncrisis en de klimaatcrisis niet zijn opgelost

Meer over Maarten Wiedemeijer