Door Privé: Marceline Schopman op 4 april 2015

Figee Fietsbrug: een brug slaan naar de Waarderpolder

De gemeenteraad heeft donderdag 2 april ingestemd met de aanleg van een fietsbrug over de Industriehaven in de Waarderpolder, de zogenaamde Figee Fietsbrug. Een belangrijke stap voor de werkgelegenheid en ondernemers in de Waarderpolder.

De Waarderpolder is met haar 14.000 medewerkers en 1100 bedrijven van zeer groot belang voor Haarlem e.o., de economie en de werkgelegenheid. De bereikbaarheid en aantrekkelijkheid van dit bedrijventerrein wordt nu nog verder vergroot door de aanleg van een fietsbrug en fietspad tussen het centrum van Haarlem en de zuidwest-hoek van de Waarderpolder. Werknemers en bezoekers hebben er straks dus een veilige, snelle en niet te vergeten, duurzame fietsverbinding bij.

De provincie is graag bereid om hiervoor twee subsidies beschikbaar te stellen. Maar misschien nog wel mooier is het feit dat de ondernemers zelf ook 2,5 ton willen bijdragen aan de brug en eigen grond er voor afstaan. Hoe gemotiveerd en betrokken wil je het hebben? Of, zoals de voorzitter van de Industrie Kring Haarlem in de raadscommissie ons al bevlogen toeriep: ‘Ga als de wiedeweerga die fietsbrug nu toch eens aanleggen!’

En dat gaan we dus ook doen. Een meerderheid van de raad begrijpt namelijk dat kosten soms voor de baat uit gaan en dat dit een zinvolle, duurzame  en belangrijke investering is.

Tegen stemden de SP, HvH en VVD . Ja, ja…..dat leest u goed…de VVD; de partij die stelt dé ondernemerspartij te zijn, maar nu dus even niet.

Privé: Marceline Schopman

Geen Haarlemmer is gelijk, maar iedereen heeft  wel recht op gelijke kansen of je nu links of rechts van het Spaarne woont. Om dat samen te bewerkstelligen, ervoor te knokken en wat behaald is te bewaken, is sociaal en democratisch!

Meer over Privé: Marceline Schopman