Door Ienke Verhoeff op 1 december 2021

Vergeten herplant van bomen, dan moeten er toch nieuwe komen!

Bij de behandeling van de bomenverordening in de raad van 25 november jl. werd een houtig “foutje” hersteld.

Vorig jaar heeft de gemeente een perceel verkocht. Hiermee wisselden ook een zestal bomen op de hoek Essenstraat-Haasstraat van eigenaar. De gemeente heeft goede zaken gedaan, want de verkoop was boven de minimale verkoopprijs.

Helaas is vergeten om aan de koper een herplantplicht op te leggen als de bomen zouden worden gekapt. Inmiddels is er een omgevingsvergunning verleend voor het bouwen van een kantoorpand en sneuvelen de bomen.

Wie zich brand, moet op de blaren zitten. De PvdA-fractie heeft dan ook direct het initiatief van de Actiepartij gesteund door de motie: “Herplant bomen Essenstraat” mee in te dienen, waardoor de gemeente zelf de kosten en de herplant van de bomen op zich moet nemen.

Ienke Verhoeff

Wat wil je de komende periode als raadslid bereiken? Ik wil een bijdrage leveren aan uitwerking van de Ontwikkelzones, vol met woningen, waarvan veel sociale huur en voorzieningen die daar bij horen. Plannen waar wordt voorgesorteerd op klimaatmaatregelen en veel groen rond en op de woningen.  Ook werk ik graag mee aan het inpassen van

Meer over Ienke Verhoeff