PvdA draagt Floor Roduner voor als wethouder en lijsttrekker in Haarlem

14 november 2017

De PvdA draagt Floor Roduner voor als nieuwe wethouder werk, economische zaken, sociale zaken en wonen. Wanneer de leden van de PvdA en de gemeenteraad instemmen met de voordracht zal Roduner op 21 december worden geïnstalleerd als opvolger van Joyce Langenacker, die burgemeester wordt van Ouder-Amstel. Floor Roduner zal ook aan de ledenvergadering van de PvdA worden voorgedragen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart.

Floor Roduner (36) is sinds 2014 schaduwraadslid namens de PvdA. Daarnaast werkt hij bij het ministerie van Financiën, waar hij zich bezighoudt met zorg. Hij is een geboren en getogen Haarlemmer en woont samen met zijn vriendin en twee zoontjes in Haarlem West. Hij is afgestudeerd als sterrenkundige.

Een commissie bestaande uit Jeroen Fritz (fractievoorzitter), Remy Wilshaus (afdelingsvoorzitter) en Stan Kaatee (voorzitter adviescommissie kandidaatstelling) heeft afgelopen tijd gesprekken gevoerd met verschillende kandidaten. Zij zijn enthousiast over de kandidatuur van Roduner: “Floor heeft in de afgelopen jaren veel bestuurlijke en politieke ervaring opgedaan in zijn huidige baan dicht bij de minister van Financiën, is jong en ambitieus en is een sociaaldemocraat in hart in nieren. Hij heeft ruim drie jaar ervaring in onze gemeenteraad en kent de andere partijen goed. Floor heeft de Haarlemse én bestuurlijke ervaring die wij voor onze stad en partij noodzakelijk achten. Wij hebben er alle vertrouwen in dat hij een goede wethouder zal zijn!”

Floor Roduner is blij met de voordracht en heeft veel zin in zijn nieuwe functie als wethouder en lijsttrekker. “Het gaat weer goed met de stad, maar we moeten ervoor zorgen dat ook alle Haarlemmers dat ervaren. De huizenprijzen schieten door het dak, maar er is nog steeds een enorme wachtlijst voor betaalbare woningen. Er is behoefte aan extra schoolruimte, Haarlemmers die in schulden komen moeten we blijven helpen en we moeten Haarlem duurzaam maken. Er is gelukkig weer ruimte om te investeren, maar het is aan ons om te zorgen dat dit goed gebeurt. Samen met de andere kandidaten ga ik er in ieder geval alles aan doen om op 21 maart een mooi resultaat te boeken bij de gemeenteraadsverkiezingen zodat we ons daarna met een grote PvdA kunnen blijven inzetten voor de stad!”

Woensdag 22 november bespreekt de ledenvergadering van de PvdA Haarlem de voordracht van Roduner als wethouder en lijsttrekker. Daarna volgt nog een screening door de gemeente. Het is de bedoeling om Roduner in de raadsvergadering van 21 december te installeren als wethouder.