9 juni 2021

Young Minds in Politics Bootcamp

Wil jij iets veranderen in Haarlem? Doe dan mee aan de Young Minds In Politics Bootcamp!

Misschien was je er al van op de hoogte, maar nette pakken en grijze haren overheersen in de gemeenteraden door Nederland heen en in de Tweede Kamer. Ook in de gemeente Haarlem. De gemiddelde leeftijd van Haarlemse raadsleden is 45 jaar en er is maar één raadslid jonger dan 30 jaar!

‘’Wij, van STAD Haarlem willen meer jonge kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2022 en daarom organiseren we samen met PvdA Haarlem de Young Minds in Politics-bootcamp.‘’

Tijdens de bootcamp maken nieuwsgierige jongeren van 17 tot en met 27 kennis met politiek in de stad. In drie dagen stomen STAD Haarlem en de deelnemende partijen jongeren klaar om politiek actief te worden.

Quote STAD Haarlem: ‘’We gaan in gesprek over de grote opgaven voor Haarlem zoals de wooncrisis en de klimaatcrisis, we helpen ze met de realisatie van politieke ideeën en zorgen voor coachende raadsleden.’’

Niet alleen de jongeren leren. Want de politieke partijen leren over wat jongeren willen en hoe zij jongeren beter kunnen betrekken.

Quote PvdA Haarlem, Elijah: ‘’De jongeren van STAD Haarlem hebben gelijk, er zijn te weinig jonge raadsleden in Haarlem en de regio. Het kan beter en wij willen helpen. Daarom bedachten we samen de bootcamp. En dat doen we niet alleen om jonge talenten voor de PvdA te vinden. We willen helpen om de hele raad te verjongen en daarom is iedere jongere welkom. En iedere partij trouwens. Volt Haarlem doet ook al mee.’’

De bootcamp vindt plaats op 19, 20 en 21 juli en het belooft een groot success te worden, dus wees erbij!

Stuur ons een DM via Instagram om je aan te melden.

Dit initiatief is voortgekomen uit het burgerinitiatief dat jongeren van STAD hebben opgezet. Lees hier het verloop ervan.