Door Campagneteam op 7 februari 2014

Staatssecretaris Van Rijn spreekt met bewoners Reinaldahuis

Martin van Rijn, staatssecretaris van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, bezoekt woensdag 12 februari woonzorgcentrum Het Reinaldahuis in Haarlem. Samen met de Haarlemse PvdA-lijsttrekker Jeroen Fritz gaat hij in gesprek met bewoners en medewerkers.

“We willen een stad waar ouderen zo lang mogelijk thuis kunnen blijven wonen, in een vertrouwde omgeving”, zegt Fritz. “Het Reinaldahuis is zo’n plek waar ouderen zelfstandig kunnen wonen. Maar het is ook een plek waar goede en professionele zorg wordt gegeven aan mensen die het nodig hebben. Op die manier organiseren we de zorg dicht bij de mensen. Daar staan we voor.”

De gemeente krijgt steeds meer verantwoordelijkheden op het gebied van zorg. Fritz: “We investeren in betere zorg in de buurt: thuiszorg zonder stopwatch, meer wijkverpleegkundigen en professionele zorg voor wie dat nodig heeft.”

Staatssecretaris Van Rijn brengt momenteel bezoeken aan zorginstellingen door heel Nederland. “Ik wil graag persoonlijke ervaringen horen van zowel bewoners als personeel”, zegt Van Rijn. “Het kabinet is druk bezig om de zorg dichter bij de mensen te brengen. Zodat die de zorg krijgen die bij ze past en zorgmedewerkers meer tijd krijgen. Het systeem moet voor de mensen werken, niet andersom.”

Het bezoek is alleen toegankelijk voor bewoners en medewerkers van het Reinaldahuis.

Campagneteam

Het campagneteam houdt zich zowel bezig met de permanente campagne als met op specifieke verkiezingen gerichte campagnes. De permanente campagne is bedoeld om constant in contact te blijven met de Haarlemse burgers. Daar moet boven water komen wat er speelt in de wijken (zowel in positieve als in negatieve zin). Verkiezingscampagnes zijn projectmatig van opzet

Meer over Campagneteam