Door Erica Bastiaans op 2 oktober 2023

Praat mee en inspireer elkaar over het onderwijs op 17 oktober

Op dinsdag 17 oktober is er een stadsgesprek onderwijs over het lerarentekort in het basis- en voortgezet onderwijs in Haarlem, de stijgende werkdruk en hoe scholen hiermee omgaan.

Wat zijn uw ervaringen en ideeën over oplossingen in het onderwijs? En welke rol kunnen scholen, gemeente en anderen hierbij spelen?

Raadsleden gaan graag in gesprek met iedereen die bij het onderwijs in Haarlem betrokken is. Onderwijzend en ondersteunend personeel, ouders, lerarenopleiders en iedereen die graag wil meepraten en de gemeenteraad kan informeren, is van harte welkom!
Dit gesprek is voor raadsleden belangrijk ter voorbereiding op de nota onderwijskansen, die aan het eind van het jaar in de gemeenteraad besproken wordt.

Het interactieve programma van het stadsgesprek ziet er als volgt uit:

• Welkom en kennismaking
  • De feiten: Hoe zit het eigenlijk in Haarlem?
  • In gesprek over problemen, kansen en ontwikkelingen
  • Aanbevelingen voor de raadsleden
  • Voorbeelden van oplossingen vanuit het onderwijs:

Samen leren in de wijk – Ruth Hooiveld, Amsterdam-Nieuw West
Je eigen leeromgeving – Brigitte Ammerlaan, Basisschool De Meer, Haarlem

Laat u inspireren!
Het stadsgesprek wordt op dinsdag 17 oktober gehouden in het stadhuis van Haarlem,
Grote Markt 2 en duurt van 18.00 tot 20.00 uur.
Graag aanmelden als u komt via mail: [email protected]
Aanmelden kan tot uiterlijk 10 oktober.

Erica Bastiaans

Wat wil je de komende periode als raadslid bereiken? Als lid van de commissie Samenleving ben ik woordvoerder op Onderwijs en Maatschappelijke Ondersteuning Na 1,5 jaar in de raad is mijn motivatie nog steeds: kinderen in Haarlem een goede start geven. Eerlijke kansen creëren voor alle kinderen en ouders daarbij betrekken. Het mag niet uitmaken

Meer over Erica Bastiaans