Het popcentrum, stichting Hart Haarlem komt nu zeker op het Slachthuisterrein!

Door Ienke Verhoeff op 11 november 2018

De gemeente heeft deze week in een persbericht laten weten dat de verkoop van het Slachthuisterrein succesvol is afgerond. Belangrijk voor de PvdA en de stad is dat hiermee de ontwikkeling van het Popcentrum van start kan gaan.

In de vorige periode heeft de fractie het voortouw genomen om bij de verkoopvoorwaarden niet alleen voor een periode van 10 jaar het Popcentrum op het Slachthuisterrein een plek te geven, maar bij succes een definitieve. De gemeente houdt dit deel van de ontwikkeling in eigendom, maar laat de ontwikkelaar en aannemer wel het pand dat nu ook provisorisch in gebruik is, opknappen tot een professioneel popcentrum met oefenruimtes.

Gelukkig heeft een groot deel van de raad de nieuwe plek voor het popcentrum ondersteund, zodat kon worden gezorgd dat bij het uitvoeren van de plannen, moet worden gestart met juist dit plandeel. In oost komt nu een belangrijke culturele functie. Voor de bewoners van Oost en Schalkwijk komt de popmuziek, waar Haarlem bekend om is, zo heel dicht bij de voordeur.

We zijn ook blij dat de bouw van veel woningen zal worden opgepakt. Woningen met weliswaar beperkt sociale huur, juist dat zou onder het huidige college anders in de plannen zijn opgenomen. Neemt niet weg dat er een belangrijk stuk aan de Slachthuisbuurt wordt toegevoegd.

Ienke Verhoeff

Wat wil je de komende periode als raadslid bereiken? Ik wil een bijdrage leveren aan uitwerking van de Ontwikkelzones, vol met woningen, waarvan veel sociale huur en voorzieningen die daar bij horen. Plannen waar wordt voorgesorteerd op klimaatmaatregelen en veel groen rond en op de woningen.  Ook werk ik graag mee aan het inpassen van

Meer over Ienke Verhoeff