PvdA Zuid-Kennemerland zoekt nieuwe raadsleden, lijsttrekkers en wethouders

15 juni 2021

PvdA Zuid-Kennemerland zoekt nieuwe raadsleden, lijsttrekkers en wethouders
Ben jij een echte sociaaldemocraat, die vanuit idealen in de lokale politiek het verschil kan maken? Weet je wat er speelt in jouw wijk, dorp of stad? En heb je ideeën over de beleidsvraagstukken die spelen op gemeentelijk niveau? Dan is de PvdA Zuid-Kennemerland op zoek naar jou! Stel je voor maandag 13 september kandidaat als gemeenteraadslid, lijsttrekker of wethouder voor de PvdA in Haarlem, Heemstede, Bloemendaal of Zandvoort.

Voor de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022 zijn we op zoek naar kandidaat-raadsleden, wethouders en lijsttrekkers die midden in de samenleving staan en die zich willen inzetten voor bestaanszekerheid voor iedereen, betaalbare zorg, onderwijs met gelijke kansen voor ieder kind, meer en betaalbare woningen, een schone en duurzame toekomst en respect voor elkaar. We zoeken een aantrekkelijke mix van kandidaten, zowel qua culturele achtergrond, leeftijd, opleidingsniveau als levens- of werkervaring en sekse. Het is dus zeker niet erg als je nog geen ervaring hebt in de (lokale) politiek.

Om je kandidaat te stellen moet je lid zijn van de PvdA, wonen in de betreffende gemeente en (afhankelijk van de grootte van de gemeente) gemiddeld 16-24 uur per week beschikbaar zijn.
In bijgevoegde profielen lees je meer over wat wij verwachten van onze politici, van de fractie als geheel, van een gemeenteraadslid, van een lijsttrekker en van een wethouder.

Kandidaat stellen?
Herken jij je in de profielen? Dan ben jij misschien wel onze kandidaat. Schrijf vóór maandag 13 september 2021 een motivatiebrief met CV aan [email protected]  en geef daarbij aan of je je kandidaat stelt als raadslid, lijsttrekker en/of wethouder. Je krijgt vervolgens de interne bereidverklaring en erecode toegestuurd, die vóór 20 september ondertekend retour gezonden moeten worden. Pas dan is je kandidaatstelling officieel en kan het proces van de selectie worden gestart. Een toelichting op het volledige proces van de kandidaatstelling kun je nalezen in deze bijlage.

Vragen?
Heb je nog vragen of wil je eerst nader kennismaken, aarzel niet en neem contact op met Roy van Loon: [email protected] of Daan Keiner van de scoutingscommissie: [email protected].