Door op 23 januari 2014

PvdA: “Handen af van kwijtschelding voor minima”

De PvdA wil de kwijtschelding van lokale belastingen voor mensen met een minimuminkomen geheel behouden. Wij zijn dan ook tegen het voorstel van de lijsttrekkers van VVD en ouderenpartij OPA, die er in het Haarlems Weekblad van donderdag 23 januari voor pleiten de kwijtschelding te beperken.

De kwijtschelding van lokale belastingen als de afvalstoffenheffing is een belangrijk onderdeel van het sociaal beleid in Haarlem. Beperking daarvan zou voor mensen die het al het moeilijkst hebben betekenen dat zij nog eens honderden euro’s per jaar minder te besteden krijgen. Daardoor zouden nog meer mensen aangewezen zijn op de voedselbank.

De VVD en OPA kiezen ervoor om belastingen te bevriezen voor mensen met een koophuis, maar de belastingen te verhogen voor mensen met een minimuminkomen. De PvdA kiest er juist voor de rekening van de crisis eerlijk te verdelen. Wij willen het samen doen, en niet ieder voor zich. Wij vragen daarom aan iedereen een bijdrage, maar ontzien mensen met een kleine beurs en vragen iets extra aan mensen die wat meer te besteden hebben. Zo houden we Haarlem sterk en sociaal.

facebookcitaat-jeroen-kwijtscheldingminima