Door Bestuur op 19 november 2013

Concept-kandidatenlijst: ons team voor 2014

De PvdA Haarlem heeft de concept-kandidatenlijst voor de verkiezingen van 19 maart gepresenteerd. Op één staat Jeroen Fritz, die eerder door de leden als lijsttrekker is gekozen. De top-5 wordt verder gevormd door Marceline Schopman, Moussa Aynan en Artie Ramsodit en nieuwkomer Diana van Loenen. Joyce Langenacker en Jan Nieuwenburg zijn kandidaat-wethouder.

PvdA-voorzitter Ruud Antonisse: “Wij hebben gezocht naar kwaliteit en diversiteit. Dat is met deze lijst gelukt. Het is een mooie afspiegeling van de stad en de partij. Naast ervaring is er ook plek voor vernieuwing. En het is een divers team van vrouwen en mannen met verschillende achtergronden, leeftijden en expertises. Ik ben trots op al deze mensen die zich de komende vier jaar voor Haarlem willen inzetten.”

Lijsttrekker Jeroen Fritz is trots op zijn team: “Samen gaan we werken aan een sterker en socialer Haarlem. Een Haarlem waar jong en oud een baan heeft voor een fatsoenlijk salaris. Een Haarlem waar iedereen kan rekenen op goede zorg en het beste onderwijs. En een Haarlem waar iedereen woont in een prettige en veilige buurt. Het zijn krappe tijden, dus het wordt niet makkelijk. Uw stem bepaalt of we het samen doen of dat het ieder voor zich is.”

Zaterdag 30 november gaan de PvdA-kandidaten voor het eerst samen de wijken in. ’s Middags gaan zij langs de deuren in het Rozenprieel en delen zij rozen uit in de binnenstad. De kandidatenlijst wordt dinsdag 10 december vastgesteld door de ledenvergadering van de PvdA. Leden kunnen dan nog wijzigingen aanbrengen in de lijst.

De concept-kandidatenlijst:

20. Xander den Uyl
  21. Helga Koper
  22. Roel Schaart
  23. Joyce Langenacker (kandidaat-wethouder)
  24. Jan Nieuwenburg (kandidaat-wethouder)

Een uitgebreid profiel van de kandidaten treft u onder gr2014/Kandidaten.

Kijk op deze pagina voor een overzicht van de bestuursleden.

Meer over Bestuur