9 februari 2023

Politiek café over de verkiezing van Provinciale Staten, 19 februari

Op zondag 19 februari 2023 van 15:30 tot 17:00 uur organiseren we weer een Politiek Café! Dit keer over de Provinciale Statenverkiezingen. De bijeenkomst vindt plaats in ons Clubhuis, Truus Oversteegenstraat 169, 2033 MZ Haarlem.

De Provinciale Staten zijn zeer belangrijk voor de verduurzaming van ons land. Denk maar aan de rol van de provincies bij het terugdringen van de stikstofuitstoot. En hoe gaat de provincie om met de twee grote vervuilers, Tata Steel en Schiphol? Maar ook andere thema’s zijn van belang zoals de woonopdracht en de bereikbaarheid van steden en dorpen met het openbaar vervoer. Genoeg onderwerpen om over te praten met onze kandidaten voor de Provinciale Staten Noord-Holland.

SprekersLijsttrekker Jeroen Olthof wil ook de komende periode als statenlid of gedeputeerde actief blijven en zich hard maken voor de bestaanszekerheid van de inwoners van Noord-Holland, vitale dorpen en steden én een groene schone omgeving.

Marloes ten Ham (onze nummer 5) ziet grote uitdagingen de komende jaren voor de provincie. Hier is een krachtige en sterke PvdA bij nodig in Noord-Holland zodat huidige en toekomstige generaties inclusief en gelijkwaardig kunnen rekenen op een veilige en duurzame leefomgeving. Zij heeft hierbij speciale aandacht voor een eerlijke en duurzame energietransitie en de belangen van de LGBTQIA+ gemeenschap.

ProgrammaSamen met Jeroen en Marloes gaat we het onder andere hebben over:

• De taken en verantwoordelijkheden van de Provinciale Staten
  • De inzet van de PvdA voor de verkiezingen op 15 maart a.s.
  • Al jullie vragen over de PS-verkiezingen en de werkzaamheden van de Staten.

Achteraf zullen we gezellig napraten met een glaasje bier of wijn. Je bent van harte welkom en neem gezellig iemand mee die geïnteresseerd is in de politiek.

ma van de PvdA Noord-Holland en de kandidaten voor het lidmaatschap van Provinciale Staten klik dan hier.