Remmelt

De PvdA is een vereniging van leden, in Haarlem bijna 700! Remmelt is een van de Haarlemse leden. Hij strijdt voor een wij-gevoel: elkaar helpen, solidair zijn en ondersteunen waar het nodig is. Daarom is hij lid van de PvdA. Je leest zijn verhaal hieronder.

remmelt_facebook

Ik heb mijn hele leven al op de PvdA gestemd. Tien jaar geleden, toen ik stopte met mijn baan in het onderwijs, besloot ik om lid te worden. Een oud-leerling, die ook actief bleek te zijn, vroeg me of ik interesse had in een functie binnen de afdeling. Zo kwam het dat ik mede-oprichter ben van het ombudsteam in Haarlem. Dat werk doe ik met veel plezier en voldoening.

In het ombudsteam helpen we mensen die door pech in vervelende situaties terecht zijn gekomen of verdwaald zijn geraakt in de bureaucratie. Zij kunnen bijvoorbeeld zelf geen oplossingen meer vinden voor financiële of juridische problemen. Samen met betrokken instanties gaan we op zoek naar een oplossing. Zo kunnen we helpen om zaken weer op orde te krijgen. Ik vind het ook heel belangrijk dat je mensen zelfvertrouwen geeft. Ze moeten het uiteindelijk zelf doen, maar wij bemiddelen en helpen ze weer op weg. Dat is eigenlijk wat ik het belangrijkste vind en dat is waar we als PvdA voor staan. Een wij-gevoel: elkaar helpen, solidair zijn en ondersteunen waar het nodig is.

Er mogen wat mij betreft ook best wat verschillen in inkomen en vermogen bestaan, maar die verschillen mogen niet te groot zijn. Er moet een goede balans in de samenleving blijven, de samenhang moet niet aangetast worden. Mensen met een vermogen kunnen trouwens ook heel sociale dingen doen voor de maatschappij. Bijvoorbeeld het ondersteunen van culturele instellingen. Dat is óók een wij-gevoel. Dat loopt door alle lagen van de bevolking.

Ook internationaal is een wij-gevoel belangrijk. In deze tijd van globalisering vind ik dat je samenwerking moet blijven zoeken met mensen en partijen over de hele wereld. Het gaat er gewoon om dat je oog hebt voor mensen die een steuntje in de rug nodig hebben. Dat geef je ze, en daarna kunnen ze weer verder met hun leven. In het ombudsteam heb ik gezien hoe goed dat werkt en dat moet voor de hele maatschappij gelden.

Remmelt is 76 en nu tien jaar lid van de PvdA. Strijd jij net als Remmelt voor een wij-gevoel: elkaar helpen, solidair zijn en ondersteunen waar het nodig is? Word dan nú lid van de PvdA en lees op deze pagina wat je in Haarlem kunt doen! Samen staan we sterk. Samen kunnen we onze idealen waar maken.