Door Ienke Verhoeff op 13 januari 2017

De werkgroep wijken zoekt mensen met informatie

De werkgroep wijken is de tweede helft van 2016 op een nieuwe wijze doorgestart. De onderwerpen, woningen, onderhoud openbare ruimte en veiligheid, zijn onderwerpen die in alle wijken bij zowel bewoners als wijkraden hoog op de agenda staan. We zoeken nieuwe leden!

Wij willen de ogen en oren zijn voor de fractie en de afdeling. Daarom gaan de deelnemers naar één of meerdere wijkraden of (bewoners)initiatieven, om daar te horen en leren wat er in de wijken speelt. Op die manier kunnen we wijkraden en actieve bewoners helpen. We kunnen onderwerpen signaleren bij de fractie, maar ook onderwerpen signaleren, die breder spelen. Dit type onderwerpen kunnen we als we bij elkaar komen in een breder perspectief zetten en aan de afdeling dan wel fractie doorspelen. Vanzelfsprekend is het verstandig om tendensen die wij opmerken ook bij de wijkraden en initiatiefnemers te toetsen.

Het gaat ons niet om het uitdragen van ons gedachtegoed bij de organisaties waar wij langs gaan, maar om het ophalen van informatie en indien gewenst helpen bij het vinden van antwoorden door onze contacten richting raad en afdeling.

We zijn klein gestart met nu vijf mensen. Het is aan de deelnemers of ze naar alle vergaderingen gaan van de groep of groepen die zij uitkiezen, of dat doen met passende intervallen.

Wij kunnen versterking gebruiken. Participeer je in een bewonersinitiatief of wijkraad, of vind je het leuk om namens de PvdA een wijkraad of initiatief te bezoeken, laat het weten. Samen kunnen we het gezicht van de PvdA in de wijken vormen en een klankbord zijn voor zowel de wijken, de fractie en afdeling. Vanzelfsprekend kunnen we ook als verbindingsschakel met de raad een rol vervullen.

Wij hopen je te ontmoeten. Je kunt informatie vragen of je aanmelden via: [email protected].

Ienke Verhoeff

Wat wil je de komende periode als raadslid bereiken? Ik wil een bijdrage leveren aan uitwerking van de Ontwikkelzones, vol met woningen, waarvan veel sociale huur en voorzieningen die daar bij horen. Plannen waar wordt voorgesorteerd op klimaatmaatregelen en veel groen rond en op de woningen.  Ook werk ik graag mee aan het inpassen van

Meer over Ienke Verhoeff

Waar ben je naar op zoek?