Door Floor Roduner op 19 januari 2016

Wandelpromenade Molenwijk wordt opgeknapt

Heel Haarlem heeft recht op een veilige en goede leefomgeving. Daarom steunt de PvdA dat het achterstallig onderhoud bij de wandelpromenade in Molenwijk wordt aangepakt. Donderdag 7 januari was in de gemeentecommissie beheer ook van de rest van de Haarlemse partijen unanieme steun voor het collegevoorstel om de promenade voor 3,3 miljoen te herstellen.

Ruim een jaar geleden is in de commissie beheer door betrokken bewoners aandacht gevraagd voor de wandelpromenade. Hierna heeft een schouw plaatsgevonden en zijn om te beginnen enkele noodreparaties uitgevoerd. Tegelijkertijd heeft de gemeente op verzoek van de commissie verschillende varianten van herstel zoals het behoud van de promenade of een andere inrichting van het gebied uitgewerkt zodat de beste en meest toekomstbestendige aanpak kan worden gekozen. Ook is in het investeringsplan ruimte gemaakt om de noodzakelijk investering naar voren te halen.

Uit de vergelijking bleek dat het herstel van de promenade de beste optie is. Dit is ook de optie die volle steun van de van de verenigingen van eigenaren krijgt. De PvdA is blij dat nu snel aan de slag kan worden gegaan.

Floor Roduner

Ik ben 32 jaar, geboren en getogen in Haarlem en nu werkzaam op het ministerie van Financien. Mocht ik in de gemeenteraad worden verkozen, dan wil mij vooral inzetten voor het op orde houden van de gemeentefinanciën. Helpen dat de komende bezuinigingen nu eerlijk en sociaal worden ingevuld, maar ook naar de toekomst toe een stevige en solidaire

Meer over Floor Roduner