Verslag PvdA in de Buurt – Vondelkwartier

Door Maarten Wiedemeijer op 29 januari 2018

Verslag PvdA in de Buurt – Vondelkwartier

Tot 21 maart gaan we van deur tot deur, van straat tot straat en van buurt tot buurt met zo veel mogelijk Haarlemmers in gesprek over hun zorgen en wensen. Zaterdag 28 januari waren we met een enthousiaste groep vrijwilligers in het Vondelkwartier. We bedanken alle bewoners voor de warme gesprekken op een zonnige zaterdagmiddag. Benieuwd waar de bewoners mee kwamen? Lees het in dit verslag.

Een groene, prettige buurt
Vier jaar geleden maakten veel bewoners zich zorgen over een verdubbeling van de Vondelweg voor de gemeenteraadsverkiezingen. De PvdA wilde dat toen niet en nu ook niet.

Bij nieuwbouw zullen we groen zo veel mogelijk ontzien, zeker in de natuurgebieden om de stad heen. Bewoners kunnen er op rekenen dat er wat ons betreft niet wordt gebouwd in de Hekslootpolder. Deze belangrijke, fijne groene buffer tussen Haarlem-Noord en Spaarndam zullen we hoe dan ook beschermen.

Aan de noordkant van de buurt geven de bewoners aan overlast te ervaren van bezoekers van het ziekenhuis waar het betaald parkeren is. Dit zorgt voor parkeeroverlast in het Vondelkwartier zelf. De PvdA zal vragen in de raad of het mogelijk is met het een ziekenhuis tot een goede oplossing te komen zodat bezoekers niet parkeren in de buurt.

Wil je meer weten over onze plannen voor een groene, prettige buurt? Lees meer: https://haarlem.pvda.nl/standpunten/groen/

Betaalbaar en prettig wonen
Bewoners geven aan dat ze prettig wonen in het Vondelkwartier. Velen al erg lang. Het is fijn om te horen dat zo veel bewoners gelukkig zijn in hun buurt. Wel komen we bewoners tegen die gaan verhuizen om een ruimere en betaalbare plek te vinden. In de buurt zijn de prijzen van woningen de laatste jaren enorm gestegen en daardoor verandert de samenstelling van de buurt. De PvdA wil ook dat gezinnen met kinderen in de stad kunnen blijven wonen.

De PvdA wil daarom 16.000 extra woningen voor lage- en middeninkomens zodat iedereen zeker kan zijn van een betaalbare woning in Haarlem. Lees meer over onze plannen voor betaalbaar wonen: https://haarlem.pvda.nl/standpunten/wonen/

Maarten Wiedemeijer

Wat wil je de komende periode als raadslid bereiken? Het was een enorme eer om de afgelopen 4 jaar volksvertegenwoordiger te mogen zijn. In samenwerking met andere partijen hebben we veel mooie resultaten bereikt. Daar ga ik de komende periode met veel enthousiasme graag mee door. Zolang de wooncrisis en de klimaatcrisis niet zijn opgelost

Meer over Maarten Wiedemeijer

Waar ben je naar op zoek?