Verslag PvdA in de Buurt – Transvaalbuurt

25 februari 2018

Verslag PvdA in de Buurt – Transvaalbuurt

Tot 21 maart gaan we van deur tot deur, van straat tot straat en van buurt tot buurt met zo veel mogelijk Haarlemmers in gesprek over hun zorgen en wensen. Zaterdag 24 februari waren we met een enthousiaste groep vrijwilligers in de Transvaalbuurt. We bedanken alle bewoners voor de warme gesprekken op een zonnige zaterdagmiddag. Benieuwd waar de bewoners mee kwamen? Lees het in dit verslag.

Een schone, prettige buurt
De bewoners zien graag dat er wordt geïnvesteerd in de openbare ruimte in de Transvaalbuurt. Schonere straten en beter onderhoud van het groen. Bewoners zijn blij dat er in de afgelopen jaren is geïnvesteerd in de speelvoorzieningen voor kinderen. We willen dat buurten zélf gaan bepalen hoe hun openbare ruimte er uit komt te zien. Hier willen we geld voor vrij maken met meer wijkengeld.

Nu de financiële crisis voorbij is wil de PvdA dat er wordt geïnvesteerd in de buurt zodat alle bewoners zeker kunnen zijn van een schone, prettige buurt.

Wil je meer weten over onze plannen voor prettige buurt?

Lees meer: https://haarlem.pvda.nl/standpunten/groen/

Betaalbaar en prettig wonen
Bewoners geven aan dat ze prettig wonen in de Transvaalbuurt. Velen al erg lang. Het is fijn om te horen dat zo veel bewoners gelukkig zijn in hun buurt. Wel komen we bewoners tegen die zich zorgen maken om het gebrek aan betaalbare woningen. Kunnen mijn kinderen wel in Haarlem blijven wonen?

De PvdA wil 16.000 extra woningen voor lage- en middeninkomens zodat iedereen zeker kan zijn van een betaalbare woning in Haarlem. Lees meer over onze plannen voor betaalbaar wonen: https://haarlem.pvda.nl/standpunten/wonen/

Een duurzame toekomst

Nu én in de toekomst moet de stad prettig en gezond zijn om in te leven. Bewoners geven aan dat er echt meer moet gebeuren en dat de tijd van alleen maar praten voorbij is. De PvdA wil dat er de komende jaren topprioriteit wordt gegeven aan het verduurzamen van woningen en loskoppelen van het gas.

Lees meer: https://haarlem.pvda.nl/themas/duurzame-toekomst/