Verslag PvdA in de Buurt – Indische Buurt Noord

18 februari 2018

Verslag PvdA in de Buurt – Indische Buurt Noord

Tot 21 maart gaan we van deur tot deur, van straat tot straat en van buurt tot buurt met zo veel mogelijk Haarlemmers in gesprek over hun zorgen en wensen. Zaterdag 17 februari waren we met een enthousiaste groep vrijwilligers in de Indische Buurt Noord. We bedanken alle bewoners voor de warme gesprekken op een zonnige zaterdagmiddag. Benieuwd waar de bewoners mee kwamen? Lees het in dit verslag.

Een schone, prettige buurt
De bewoners zien graag dat er wordt geïnvesteerd in de openbare ruimte in de Indische Buurt Noord. Schonere straten en beter onderhoud van het groen. Veel bewoners hebben last van hondenpoep. Op straat zien we helaas ook veel hondenpoep. Juist vanwege zulke overlast wil de PvdA dat de hondenbelasting niet wordt afgeschaft. Te veel inwoners ervaren overlast en er moet geld over blijven voor handhaving en de voorzieningen voor honden. Dan is het wel zo eerlijk dit te laten betalen door de eigenaren van honden.

In de straten zien we rare kuilen en hobbels in het wegdek en op de stoepen. De bewoners hebben hebben last van zulk achterstallig onderhoud. Nu de financiële crisis voorbij is wil de PvdA dat er wordt geïnvesteerd in de buurt zodat alle bewoners zeker kunnen zijn van een schone, prettige buurt.

Wil je meer weten over onze plannen voor prettige buurt?

Lees meer: https://haarlem.pvda.nl/standpunten/groen/

Betaalbaar en prettig wonen
Bewoners geven aan dat ze prettig wonen in de Indische Buurt Noord. Velen al erg lang. Het is fijn om te horen dat zo veel bewoners gelukkig zijn in hun buurt. Wel komen we bewoners tegen die zich zorgen maken om het gebrek aan betaalbare woningen. Ook zijn er in de Indische Buurt Noord huurwoningen met achterstallig onderhoud. De PvdA wil dat de woningcorporaties samen met de bewoners er voor zorgen dat iedereen een fijne woning heeft.

De PvdA wil 16.000 extra woningen voor lage- en middeninkomens zodat iedereen zeker kan zijn van een betaalbare woning in Haarlem. Lees meer over onze plannen voor betaalbaar wonen: https://haarlem.pvda.nl/standpunten/wonen/

Zie voor meer foto’s ons fotoalbum op Facebook en de leuke video van Martien Brander