Verslag PvdA in de Buurt – Europawijk

Door Maarten Wiedemeijer op 22 januari 2018

Verslag PvdA in de Buurt – Europawijk

Tot 21 maart gaan we van deur tot deur, van straat tot straat en van buurt tot buurt met zo veel mogelijk Haarlemmers in gesprek te gaan over hun zorgen en wensen. Zaterdag 20 januari waren we met een enthousiaste groep in de Europawijk, tussen de Italiëlaan en de Laan van Parijs.  We bedanken alle bewoners voor de warme gesprekken. Benieuwd waar de bewoners mee kwamen? Lees het in dit verslag.

Een schone, prettige buurt

De bewoners zien graag dat er wordt geïnvesteerd in de openbare ruimte in de Europawijk. Schonere straten, beter onderhoud van het groen en plekken voor kinderen om te spelen. Nu de financiële crisis voorbij is wil de PvdA dat er wordt geïnvesteerd in de buurt zodat alle bewoners zeker kunnen zijn van een schone, prettige buurt. Wil je meer weten over onze plannen voor prettige buurt? Lees meer: https://haarlem.pvda.nl/standpunten/groen/

Betaalbaar en prettig wonen

In delen van de Europawijk zijn de laatste jaren veel woningen opgeknapt. De bewoners zijn daar blij mee, het is een verbetering voor de buurt. Andere woningen zijn ook grondig toe aan een opknapbeurt, sommige bewoners klagen over vocht, tocht en schimmel. De PvdA wil dat alle buurten de komende jaren profiteren van de economische groei en opgeknapt worden.

Vele bewoners maken zich zorgen over betaalbaar wonen. We kwamen jongeren tegen die nog bij hun ouders woonden en ouderen die willen doorstromen naar een seniorenwoning. De PvdA wil 16.000 extra woningen voor lage- en middeninkomens zodat iedereen zeker kan zijn van een betaalbare woning. Lees meer over onze plannen voor betaalbaar wonen: https://haarlem.pvda.nl/standpunten/wonen/

Een fijne, veilige buurt

De veiligheid in de Europawijk is volgens vele bewoners de laatste jaren de goede kant op gegaan, maar nog steeds zijn er te veel inbraken. Bewoners maken zich hier zorgen over. De PvdA wil de komende jaren samen met de bewoners de veiligheid verder verbeteren zodat iedereen zeker kan zijn van een fijne, veilige buurt. Onze plannen voor een veilige buurt: https://haarlem.pvda.nl/standpunten/veiligheid/

Maarten Wiedemeijer