Verslag PvdA in de Buurt – Boerhaavewijk

Door Maarten Wiedemeijer op 14 januari 2018

Verslag PvdA in de Buurt – Boerhaavewijk

Tot 21 maart gaan we van deur tot deur, van straat tot straat en van buurt tot buurt met zo veel mogelijk Haarlemmers in gesprek te gaan over hun zorgen en wensen. Zaterdag 13 januari waren we met een enthousiaste groep in de Boerhaavewijk.  We bedanken alle bewoners voor de warme gesprekken. Benieuwd waar de bewoners mee kwamen? Lees het in dit verslag.

Een fijne, veilige buurt

De veiligheid in de Boerhaavewijk is volgens vele bewoners de laatste jaren de goede kant op gegaan, maar nog steeds zijn er te veel inbraken waar bewoners zich zorgen over maken. De PvdA wil de komende jaren samen met de bewoners de veiligheid verder verbeteren zodat iedereen zeker kan zijn van een fijne, veilige buurt.Onze plannen voor een veilige buurt: https://haarlem.pvda.nl/standpunten/veiligheid/

Betaalbaar wonen

Vele bewoners maken zich zorgen over betaalbaar wonen. Is er straks een passende woning voor de oude dag? Is er voor de kinderen wel een woning later? Of is er straks alleen een eigen plek in Haarlem voor mensen met een grote portemonnee? De PvdA wil 16.000 extra woningen voor lage- en middeninkomens zodat iedereen zeker kan zijn van een betaalbare woning.Lees meer over onze plannen voor betaalbaar wonen: https://haarlem.pvda.nl/standpunten/wonen/

Een schone, prettige buurt

De bewoners zien graag dat er wordt geïnvesteerd in de openbare ruimte in hun buurt. Velen vinden dat er te veel rommel op straat ligt en dat er achterstallig onderhoud is in de Boerhaavewijk. De PvdA wil dat nu de financiële crisis voorbij is, wordt geïnvesteerd in de buurt zodat alle bewoners zeker kunnen zijn van een schone, prettige buurt.Wil je meer weten over onze plannen voor prettige buurt? Lees meer: https://haarlem.pvda.nl/standpunten/groen/

Maarten Wiedemeijer

Wat wil je de komende periode als raadslid bereiken? Het was een enorme eer om de afgelopen 4 jaar volksvertegenwoordiger te mogen zijn. In samenwerking met andere partijen hebben we veel mooie resultaten bereikt. Daar ga ik de komende periode met veel enthousiasme graag mee door. Zolang de wooncrisis en de klimaatcrisis niet zijn opgelost

Meer over Maarten Wiedemeijer

Word lid van de PvdA!

Samen kunnen we onze idealen waarmaken.
Doe mee en word lid!