Door Privé: Marceline Schopman op 2 november 2013

Veiliger oversteek Basisschool De Kring

Het afgelopen half jaar heb ik me namens de PvdA  vol overgave hard gemaakt voor een veiliger oversteek bij Basisschool de Kring. Het is daar echt heel gevaarlijk voor kinderen om de brede weg (Hooimarkt) met het vele autoverkeer over te steken naar school.

Toenmalig wethouder Van Doorn zegde toe op zoek te gaan naar financiële middelen om op zo kort mogelijke termijn een veilige voorziening te treffen. Helaas bleek dit voornemen te sneuvelen onder druk van de bezuinigingen en de daarmee gepaard gaande temporisering van projecten. Het zag er naar uit dat er pas een veiliger oversteek gerealiseerd zou kunnen worden in 2015 i.c.m. asfaltering van de Hooimarkt.

Hier was ik zacht gezegd niet blij mee en de actieve oudervereniging en de schooldirectie evenmin. Wethouder Mulder heb ik daarom dringend verzocht toch creatief op zoek te gaan naar een snellere oplossing en…..jawel….deze week wordt er ( letterlijk en figuurlijk) ter overbrugging een ‘middenberm/oversteek aangelegd opdat de kinderen een stuk veiliger de oversteek kunnen maken naar hun school.

Ik ben hier ontzettend blij mee; veiligheid rond scholen verdient topprioriteit….Kinderen zijn immers de meest kwetsbare verkeersdeelnemers.

Privé: Marceline Schopman

Geen Haarlemmer is gelijk, maar iedereen heeft  wel recht op gelijke kansen of je nu links of rechts van het Spaarne woont. Om dat samen te bewerkstelligen, ervoor te knokken en wat behaald is te bewaken, is sociaal en democratisch!

Meer over Privé: Marceline Schopman