Door Ienke Verhoeff op 5 maart 2020

Twee wisselingen van de wacht op het stadhuis.

De raad en raadsleden worden bijgestaan door de griffie. Griffier Josine Spier heeft in de laatste raadsvergadering, van februari, na 6 jaar dienst, en 97 raden, afscheid genomen. Zij wordt in april aangesteld als griffier voor gemeente Groningen, haar geboortestad. Onze fractie heeft altijd goed samengewerkt met Josine. We zullen haar missen, maar feliciteren haar van harte met haar nieuwe uitdaging.

Er wordt nu een nieuwe griffier voor Haarlem geworven. In de tussentijd wordt er een tijdelijk griffier aangesteld.

Op de foto rechtsachter onze nieuwe gemeentesecretaris, Catrien Lenstra. Catrien is per 1 februari gemeentesecretaris en algemeen directeur, en maakte in dezelfde vergadering kennis met de raad.

Ienke Verhoeff

Wat wil je de komende periode als raadslid bereiken? Ik wil een bijdrage leveren aan uitwerking van de Ontwikkelzones, vol met woningen, waarvan veel sociale huur en voorzieningen die daar bij horen. Plannen waar wordt voorgesorteerd op klimaatmaatregelen en veel groen rond en op de woningen.  Ook werk ik graag mee aan het inpassen van

Meer over Ienke Verhoeff