Thema avond Betaalbaar wonen – kom je ook?

Door Maarten Wiedemeijer op 30 januari 2019

Thema avond Betaalbaar wonen met o.a. Henk Nijboer 18 februari– kom je ook?

In 2018 stegen de prijzen van een koopwoning in Haarlem tot wel 20% en de wachtlijsten voor een sociale huurwoning zijn opgelopen tot circa 8 jaar. Hoe gaan we in Haarlem en in de regio zorgen voor meer betaalbare woningen? Waar komen de nieuwe woningen? Welke uitdagingen en oplossingen zijn er voor de Metropoolregio als geheel?

Naast de regionale inzet staan we ook stil bij de landelijke inzet om voor meer betaalbare woningen te zorgen. PvdA Tweede Kamerlid Henk Nijboer praat ons bij over landelijk beleid. Wat doet de PvdA landelijk om wonen betaalbaar te maken? Zorgt kabinet Rutte III voor verbetering of maken ze het erger? Wat is de inzet van de PvdA voor de verkiezingen van de Provinciale Staten op 20 maart aanstaande?

Kom ook! Denk mee en stel je vragen.

Sprekers (voorlopig)
Henk Nijboer (Tweede Kamer woordvoerder wonen PvdA)
Maarten Wiedemeijer (Gemeenteraadslid PvdA Haarlem)

Meer sprekers worden nog aangekondigd. Houd hiervoor het evenement op Facebook (meld je hier aan!) in de gaten of de website.

Locatie:
Wijkcentrum de Wereld
Laan van Berlijn 1
2034 SB, Haarlem
Tijd 20.00 – 22.00

Maarten Wiedemeijer

Wat wil je de komende periode als raadslid bereiken? Het was een enorme eer om de afgelopen 4 jaar volksvertegenwoordiger te mogen zijn. In samenwerking met andere partijen hebben we veel mooie resultaten bereikt. Daar ga ik de komende periode met veel enthousiasme graag mee door. Zolang de wooncrisis en de klimaatcrisis niet zijn opgelost

Meer over Maarten Wiedemeijer