Door Artie Ramsodit op 18 september 2015

Rondje Schalkwijk met de wijkraden

Donderdag 17 september was ik een middag op pad voor een rondje Schalkwijk, Molenwijk, Boerhaavewijk, Meerwijk en Europawijk. Samen met andere raadsleden en de burgemeester. Deze tocht was georganiseerd door de gemeente samen met de wijkraden. We hebben veel gezien en gehoord.

De fiets werd  ingeruild voor de paraplu en een busje. De route ging dwars door de Schalkwijk, Molenwijk, Boerhaavewijk, Meerwijk en Europawijk.

SchalkRoute

De wijkraden hebben samen met de gemeente veel laten zien en horen. Het was bijzonder om met een grote groep raadsleden te zien wat er speelt en leeft. Zo waren we bij het jeugdhonk in de Kleine Ringvaart en zagen we dat de pui van de LIDL EINDELIJK geschilderd is! Ook was ik onder de indruk van de gerenoveerde sociale huurwoningen in een duurzaam jasje. Bij de Kas ontmoetten we de loopbaancoaches en ondernemers die daar aan de slag zijn. De foto’s geven een impressie van mijn indrukken.

SchalkRoute2

Roel Schaart (oud raadslid PvdA) is onze verbinder voor deze vier wijken. Hij staat als buurtbewoner op de foto met Burhan Gun, ook buurtbewoner en raadslid voor Groen Links. De burgemeester gaf in zijn bijdrage aan dat het bruist in deze wijken en dat er veel activiteiten en netwerken zijn. Men weet elkaar te vinden en dat is positief!

Artie Ramsodit

“Sociaal-democratie in Haarlem is  voor mij een ongedeelde stad. Gelijke kansen voor onderwijs, werk en wonen  voor iedere Haarlemmer. Een sociaal vangnet voor iedereen die dat nodig heeft. Samenleven in gezonde en veilige wijken.” kandidaat 4 GR2014 “Inmiddels ben ik bijna vier jaar raadslid. Het is een eer om dienstbaar te zijn aan Haarlem als

Meer over Artie Ramsodit

Waar ben je naar op zoek?