Door Dion Heinis op 20 juni 2022

Raadsvragen over de ‘huisbaas from hell’

De PvdA, Actiepartij en VVD vragen het college om daadkrachtig in te grijpen op Zijlweg 245. Dit doen we naar aanleiding van de berichtgeving van Haarlem105 over een bedwantsenuitbraak, achterstallig onderhoud, schimmel, het illegaal vragen van sleutelgeld en nog veel meer.

‘Huisbaas from hell’

De verhuurder van de Zijlweg 245 heeft een lange geschiedenis als huisjesmelker. Quote noemde hem ‘de huisbaas from hell’. In 2019 stelden wij al artikel 38-vragen aan het college over de woonsituatie aan de Zijlweg 245. Na contact met bewoners verwachten wij dat de situatie sindsdien alleen maar slechter geworden.

Haarlemse pandbrigade

Daarom vragen wij het college nu om daadkrachtig in te grijpen, naar voorbeeld van de Haagse Pandbrigade. We vragen de gemeente om zo nodig een bestuurlijke boete op te leggen of om in te zetten op een beheerovername.

Verhuurdervergunning

Op 9 juni stuurde het kabinet het wetsvoorstel goed verhuurderschap naar de Tweede Kamer. Dit wetsvoorstel kan het mogelijk maken om gebiedsgericht een verhuurdervergunning in te voeren. Deze verhuurdervergunning voeren we graag zo snel mogelijk in in Haarlem.

Lees hier de artikel 38-vragen van Actiepartij, VVD en PvdA.

Dion Heinis

Waar zet jij je voor in als raadslid? Veel van waar ik me voor inzet heeft te maken met het oplossen van de wooncrisis en de klimaatcrisis. Veel mensen in mijn omgeving zijn door de torenhoge prijzen en ellenlange wachttijden Haarlem uitgeduwd. Ik wil bijdragen aan onze ambitie om tot en met 2030 (in negen

Meer over Dion Heinis