Door Bestuur op 1 mei 2016

PvdA viert Dag van de Arbeid in het Reinaldahuis

Op zondagochtend 1 mei vierde de PvdA Haarlem de Dag van de Arbeid in het Reinaldahuis. Er werden strijdliederen gezongen, Rinze Marten Witteveen hield een toespraak over de rode dominees en de jubilarissen werden in het zonnetje gezet door afdelingsvoorzitter Remy Wilshaus. Het was een feestelijke bijeenkomst, bezocht door jong en oud, waarbij herinneringen werden opgehaald maar ook vooruit werd gekeken.

image

Rinze Marten Witteveen vertelt over de rode dominees. Foto: Esther van Dokkum.

Zoals elk jaar vierde de PvdA Haarlem de Dag van de Arbeid in het Reinaldahuis. Er werd gezongen door het Reinaldakoor, aangevuld met leden van koor ‘Het morrend volk’. Rinze Marten Witteveen hield een toespraak over de Rode Dominees en Willem Banning. Dit jaar bestaat de PvdA 70 jaar en Banning was in 1946 één van de oprichters van de partij.

image

Mary Scholtemeijer (midden) is 50 jaar lid. Foto: Esther van Dokkum.

Aan het einde van de ochtend werden, zoals elk jaar, de jubilarissen in het zonnetje gezet. Dat zijn de leden die 25, 50 of 65 jaar lid zijn. Omdat de PvdA dit jaar 70 jaar bestaat werden dit keer ook de leden die 5 of 70 jaar lid zijn in het zonnetje gezet. Negen van de jubilarissen kwamen naar het Reinaldahuis om de jubileum dopper, het speldje of de penning in ontvangst te nemen. Een aantal van hen nam kort het woord om te vertellen over waarom zij lid zijn geworden en gebleven van de PvdA.

image

Meneer Vos (links) is 70 jaar lid en haalt herinneringen op. Foto: Esther van Dokkum.

Alle foto’s van deze 1 meiviering staan op Facebook en zijn door iedereen, ook als je geen facebook-account hebt, te bekijken.

Kijk op deze pagina voor een overzicht van de bestuursleden.

Meer over Bestuur