PvdA Haarlem is op zoek naar een nieuwe fractiemedewerker

7 juni 2018

De Haarlemse PvdA-fractie is op zoek naar een fractiemedewerker per 01-09-2018.

De fractie van de PvdA in de Haarlemse gemeenteraad bestaat uit acht leden (zes raadsleden en twee schaduwraadsleden).

De fractiemedewerker is de steun en toeverlaat van de PvdA-(schaduw)raadsleden en zorgt voor de administratieve, organisatorische en communicatieve ondersteuning van de fractie.

Deze deeltijdbaan is goed combineerbaar met een studie dan wel een andere deeltijdbaan.

Onder verantwoordelijkheid van de fractievoorzitter verricht de fractiemedewerker de volgende werkzaamheden:

• Het zorg dragen voor de secretariële taken ter ondersteuning van de fractie zoals het opstellen van agenda’s, het maken van het verslag/besluitenlijst, het afhandelen van post en het reserveren van vergaderlocaties;
  • Het (mee) organiseren van werkbezoeken, het PvdA-spreekuur, manifestaties en andersoortige bijeenkomsten;
  • Het verzorgen van een maandelijkse nieuwsbrief, het beheer van de social media en het verzorgen van nieuwsberichten op de website.
  • Het leveren van ondersteuning bij het relatiebeheer en de netwerkopbouw;

Het profiel van de fractiemedewerker:

• Organisatorische duizendpoot;
  • Lid van of affiniteit met het werk van de PvdA;
  • Politieke belangstelling en sociaal-maatschappelijke betrokkenheid;
  • Bij voorkeur wonend in of in de nabijheid van Haarlem;
  • Flexibele instelling, teamplayer;
  • Snel kunnen inspelen op de actualiteit;
  • Zelfstandig kunnen werken;
  • Aantoonbaar goede schrijfvaardigheid;
  • Goed kunnen werken met de social media;
  • Werk- en denkniveau: aankomend HBO/WO-student dan wel vergelijkbaar;

Arbeidsvoorwaarden:

• Aanstelling voor 12 uur per week daarin begrepen het jaarlijks fractieweekend;
  • Een deel van de werkzaamheden kan thuis worden gedaan;
  • Maandagavond is een vaste werkavond vanaf circa 19.30 uur tot circa 22.30 uur;
  • Salaris: circa 650 euro per maand bruto exclusief vakantiegeld (8%);
  • Verlofuren worden in principe opgenomen tijdens de recesperioden van de Raad;

Werving

Om mogelijke discriminatie op naam, achtergrond, leeftijd, burgerlijke staat en geslacht te voorkomen hanteert de PvdA Haarlem de methode van anoniem solliciteren. Dat houdt in dat de hiervoor bedoelde persoonlijke gegevens door de ontvanger van jouw schriftelijke sollicitatie onzichtbaar worden gemaakt alvorens de brieven doorgegeven worden aan de sollicitatiecommissie.

De sollicitatiecommissie bestaat uit Ienke Verhoeff (fractievoorzitter) en Maarten Wiedemeijer (raadslid). Zij zijn ook beschikbaar voor het geven van nadere inlichtingen. Je kunt hen bereiken op 0648137280 (Ienke Verhoeff) of op 0642830229 (Maarten Wiedemeijer).

Gaarne jouw schriftelijke sollicitatie (inclusief CV) uiterlijk 30 juni 2018 uitsluitend per mail zenden naar schaduwraadslid Bas Sepers ([email protected]).

Waar ben je naar op zoek?