Door Artie Ramsodit op 10 september 2013

Politiek seizoen afgetrapt in Zaanstad

Het politieke seizoen hebben we als fractie gestart in Zaanstad. Inspirerend om te zien hoe de binnenstad een facelift heeft gekregen. Daarbij is optimaal gebruik gemaakt van de ligging bij het station en de identiteit van Zaanstad.

De facelift heeft resultaat. Veel meer mensen komen winkelen. Zo heb ik van studenten in Amsterdam begrepen dat ze graag ‘even’ naar de Primark in Zaanstad gaan. Ook bedrijven, zoals het hoofdkantoor van Albert Heijn, komen terug. Het hotel bij het station was op zaterdag volgeboekt. Immers in minder dan 10 minuten ben je in Amsterdam. Zaanstad heeft enorm goed ingespeeld op het station als mobiliteitsknooppunt. Daar kan Haarlem bij de doorontwikkeling van station Haarlem- Spaarnwoude veel van opsteken. Bij de facelift is de historie van de stad als identiteit gebruikt. Zaanstad heeft hierdoor niet alleen een facelift maar ook een herkenbaar nieuw gezicht.

Herkenbaar blijven vanuit de historie is niet alleen voor steden van belang ook voor de PvdA als politieke partij. De A staat voor Arbeid. Werken aan werk is voor mij daarom een rode draad in de lokale politiek. Kansen voor meer werk de ruimte geven en belemmeringen tegengaan is een taak van de gemeente. Haarlem scoorde 107 punten in 2013 voor de City index . Dat is een optelsom van verdienvermogen, stadskwaliteit, vestigingsklimaat, arbeidsmarkt en bereikbaarheid. Binnenkort komt de Rekenkamercommissie van Haarlem met het rapport arbeidsmarktbeleid. Ik benieuwd hoe de gemeente Haarlem de A van arbeidsmarktbeleid inkleurt.

Artie Ramsodit

“Sociaal-democratie in Haarlem is  voor mij een ongedeelde stad. Gelijke kansen voor onderwijs, werk en wonen  voor iedere Haarlemmer. Een sociaal vangnet voor iedereen die dat nodig heeft. Samenleven in gezonde en veilige wijken.” kandidaat 4 GR2014 “Inmiddels ben ik bijna vier jaar raadslid. Het is een eer om dienstbaar te zijn aan Haarlem als

Meer over Artie Ramsodit