Door Xander den Uyl op 4 november 2016

Overlijden Tjeerd Talsma

Met grote verslagenheid hebben wij kennis genomen van het nieuws dat onze gedeputeerde, Tjeerd Talsma, na een kort ziekbed is overleden.

De politieke carrière van Tjeerd, die van origine werkzaam was in het onderwijs, begon toen hij in 1994 gemeenteraadslid in Anna Paulowna werd. In 1999 werd hij lid van de PvdA fractie in Noord-Holland waar hij zich voor de fractie bezig hield met o.a. verkeer en vervoer en ruimtelijke ordening. Tjeerd was sinds 2011 namens de PvdA gedeputeerde in Noord Holland.

Door zijn ruime politieke ervaring, scherpe inzicht en bevlogenheid voor onze provincie was Tjeerd van grote waarde voor onze fractie en onze partij. Hij was onmiskenbaar onze voorman en wij zullen hem dan ook verschrikkelijk missen. Wij wensen zijn gezin, familie en vrienden heel veel sterkte toe.

Vanaf 3 november is in het provinciehuis “Paviljoen Welgelegen” een condoleanceregister ingericht voor degenen die hun medeleven willen betuigen. Op maandag 7 november vindt om 11.00 uur een openbare herdenkingsdienst plaats in de Statenzaal van het provinciehuis.

Xander den Uyl

Lid van de PvdA sinds 1976, lid van de FNV sinds 1978, inwoner van Haarlem sinds 1991, lid van Provinciale Staten van Noord-Holland sinds 2015. Het is belangrijk dat wij als PvdA een sterke positie hebben in Haarlem. Het gaat goed met de economie, meer kans op werk voor iedereen, laten wij zorgen dat er

Meer over Xander den Uyl