Door Privé: Marceline Schopman op 14 juni 2016

Met ondernemers het DAK op in Schalkwijk

De PvdA biedt graag ruimte  aan bewoners, organisaties  en ondernemers die met plannen komen waar Haarlemmers en bezoekers behoefte aan hebben. Daarom ging de fractie op maandag 6 juni in gesprek met een enthousiaste club ondernemers, de centrummanager en leden van de ondernemersvereniging van het winkelcentrum Schalkwijk.

Dat de Schalkwijkse ondernemers goede en originele plannen hebben,  werd meteen bij de ontvangst al duidelijk: geen saaie vergaderzaal waar we elkaar ontmoeten, maar we worden hartelijk ontvangen bovenop een fantastisch ingericht Dak van de parkeergarage. DAK is  o.a. bedoeld voor de omwonenden en voor bezoekers van het winkelcentrum. Je waant je er meteen op een zomerse locatie door de vele picknicktafels, parasols, palmen , een groene grasmat, een prachtig podium en  een heus basketbalveld waar Triple Threat clinics aanbiedt . Barbecueën, chillen, bijkletsen, sporten, optreden , ontmoeten, zingen; het mag en kan er allemaal.

DAK is dan ook een geweldig voorbeeld van ‘Samen Doen’. Ondernemers en gemeente die elkaar hier gevonden hebben  om te komen tot een originele verbetering van de openbare ruimte. En zo hoort het ook wat ons betreft.

In het winkelcentrum Schalkwijk staat inmiddels nog veel meer te gebeuren. En dat werd hoog tijd. Over een half jaar wordt definitief gestart met de bouw van een grote bioscoop met 9 zalen, een markthal, een parkeergarage, (zorg)woningen,  een verbetering van het winkelcentrum met meer ruimte voor horeca, levendigheid, goed en gevarieerd winkelaanbod voor alle leeftijdsgroepen en nog veel meer. Een aantrekkelijk, warm kloppend en veilig hart midden in de grootste wijk van Haarlem.

En DAK is alvast hét onverwachte cadeautje van en voor de buurt!

Meer info over DAK

Privé: Marceline Schopman

Geen Haarlemmer is gelijk, maar iedereen heeft  wel recht op gelijke kansen of je nu links of rechts van het Spaarne woont. Om dat samen te bewerkstelligen, ervoor te knokken en wat behaald is te bewaken, is sociaal en democratisch!

Meer over Privé: Marceline Schopman

Waar ben je naar op zoek?