Door Ombudsteam op 28 februari 2017

Ombudsteam staat klaar voor álle Haarlemmers

Ruim vier jaar geleden startte het ombudsteam van de PvdA Haarlem. Nog steeds staan de leden van het ombudsteam klaar om Haarlemmers te helpen. Mensen kunnen binnenlopen tijdens het wekelijks spreekuur, maar bellen of een e-mail sturen kan ook. Waar mogelijk biedt het ombudsteam een helpende hand! Lees hier een voorbeeld uit de praktijk.

Een voorbeeld uit de praktijk
Zo werd onlangs een oudere man geholpen. Deze man zat met een kapotte CV-ketel in zijn huurappartement en dat nog wel aan het begin van de winter. Hij kreeg van zijn huurbaas te horen dat de reparatie wel enige maanden op zich zou laten wachten en dat hij het maar moest doen met twee elektrische kacheltjes. Dat zou niet alleen betekenen dat warm douchen onmogelijk was, maar ook dat er een gevaarlijke situatie zou ontstaan met allerlei losse snoeren. De man kan zich in huis alleen verplaatsen met behulp van een rollator! De thuishulp zag geen oplossing en had het te druk om hier zelf iets aan te doen. De buurvrouw kon het niet langer aanzien. Zij stapte naar het ombudsteam van de PvdA Haarlem. Het ombudsteam benaderde de huisbaas en wees hem op zijn verantwoordelijkheid als verhuurder. Na enig heen en weer geschrijf stemde de huisbaas toe in het vernieuwen van de CV-ketel. Zo kon de oude huurder toch weer genieten van zijn verwarmde appartement.

Het ombudsteam is er voor álle Haarlemmers, of zij nu lid zijn van de PvdA of niet. Welke vraag er ook is, samen proberen we een oplossing te vinden.

Inloop spreekuur
Elke vrijdagochtend van 10.00 tot 12.00 uur houdt het ombudsteam spreekuur in het clubhuis van de PvdA Haarlem aan de Truus Oversteegenstraat 169 (naast de Schipholweg, in de Slachthuisbuurt).

Neem contact op
Het is ook mogelijk om telefonisch of per e-mail contact op te nemen. Telefoon: 023-7854141. E-mail: ombudsteam@pvdahaarlem.nl.

Kijk op deze pagina voor meer informatie over het ombudsteam.

Ombudsteam

De mensen die op het spreekuur van het PvdA-Ombudsteam komen, hebben zeer uiteenlopende hulpvragen. Deze kunnen betrekking hebben op huisvesting, uitkering, inkomen of andere problemen. Vaak is de hulpvraag niet duidelijk genoeg overgekomen bij de betrokken instantie. Het ombudsteam kan dan, als onafhankelijke instantie, juist goed werk doen. Mede omdat zij goede contacten heeft met

Meer over Ombudsteam