Door Floor Roduner op 11 december 2016

De nachttrein gaat van start!

Komende week gaat de nieuwe dienstregeling van de NS in, met daarin ook eindelijk een nachtverbinding tussen Haarlem en Amsterdam. Een volwaardig OV-alternatief voor de huidige busverbinding en een langgekoesterde wens van veel Haarlemmers en bewoner uit buurgemeenten. Maar ook Amsterdammers die in Haarlem uitgaan kunnen straks nog langer van de Haarlemse horeca genieten.

Ruim twee jaar geleden nam PvdA-schaduwraadslid Sidney Visser samen met GroenLinks het initiatief op Facebook om Haarlem op het nachtnet te krijgen: “Haarlem moet op het nachtnet”. Na de nodige gesprekken in de gemeenteraad en met de NS, is het dan eindelijk zo ver. De eerste trein gaat dit weekend rijden. Voorlopig alleen nog in het weekend, maar we rekenen er natuurlijk op dat dit zo’n doorslaand succes wordt dat er snel meer nachttreinen bij komen!

De eerste trein zal zaterdag 17 december vanaf Haarlem vertrekken om 2.10 uur. De eerste vanuit Amsterdam naar Haarlem om 2.34 uur. Kijk voor de details op de reisplanner van de NS.

Floor Roduner

Wat wil je de komende periode als wethouder bereiken? De afgelopen 4 jaar was ik wethouder Ruimtelijke Ontwikkeling en Sociale Zaken. We hebben prachtige resultaten kunnen boeken zoals het versnellen van de woningbouw, het aan het werk helpen van meer Haarlemmers en het bestrijden van de kinderarmoede. Daar wil ik mee door. Ik wil blijven

Meer over Floor Roduner