Door op 28 augustus 2016

In memoriam: Joop Teunisse

Vanochtend bereikte ons het verdrietige bericht dat Joop Teunisse is overleden. Joop was als voorzitter van de wijkraad Slachthuisbuurt zeer actief in zijn buurt en betrokken bij de Haarlemse politiek. Wij zullen hem missen en wensen zijn familie, vrienden en naasten veel sterkte.

We kwamen Joop regelmatig tegen bij activiteiten in de Slachthuisbuurt, maar ook daarbuiten. Als voorzitter van de wijkraad zette hij zich in voor het verbeteren van de buurt voor de bewoners. Of het nu ging over de woningen, de veiligheid op straat of de herontwikkeling van het oude slachthuis. Ook kwam Joop soms langs bij onze activiteiten. Begin juni was hij bijvoorbeeld aanwezig bij de opening van ons nieuwe clubhuis aan de Truus Oversteegenstraat, aan de rand van de Slachthuisbuurt. Namens de wijkraad gaf hij ons twee boeken over de buurt, want die mochten natuurlijk niet ontbreken in ons nieuwe onderkomen.

Begin januari van dit jaar hebben we Joop en zijn vrouw Ans op een andere manier leren kennen. Tijdens onze nieuwjaarsborrel hebben we hen samen in het zonnetje gezet omdat zij zich als vrijwilligers inzetten voor andere mensen in de stad. Daarover schreven we toen:

Een echtpaar met hart voor hun wijk en onze stad. Joop is voorzitter van de wijkraad Slachthuisbuurt. Ans en Joop zijn vrijwilliger voor de Hartekampgroep, een instelling voor mensen met een beperking. Ans gaat zeker 3 keer per week met bewoners wandelen en samen organiseren ze spelletjes- en muziekmiddagen voor bewoners.

Joop wordt gemist. Door zijn familie, vrienden en naasten. Door de bewoners van de Slachthuisbuurt. Door ons allemaal. Wij wensen iedereen veel sterkte met dit verlies.

Jeroen Fritz, fractievoorzitter
Remy Wilshaus, afdelingsvoorzitter