Door op 3 maart 2015

Maakindustrie Waarderpolder

Op vrijdag 6 maart organiseert de PvdA met de Industriekring Haarlem een ontmoeting over de maakindustrie in de Waarderpolder. Bij de ontmoeting zijn o.a. Bruno Giebels (voorzitter IKH), Tjeerd Talsma (lijsttrekker PvdA Noord-Holland) en Jan Nieuwenburg (kandidaat Statenlid) aanwezig. Ook de Haarlemse wethouder Joyce Langenacker en het Tweede Kamerlid Jeroen Recourt zullen er bij zijn.

De Waarderpolder is een van de best geherstructureerde bedrijventerreinen van Nederland, waar bijna 16.000 mensen dagelijks werken. Ondernemers, de gemeente Haarlem en provincie Noord-Holland werken al jaren met elkaar aan een goed investeringsklimaat voor bedrijven in de Waarderpolder. Op die manier wordt geprobeerd om de maakindustrie in de regio een nieuwe impuls te geven.

Herman van Bolhuis van 3DMaak zal een presentatie geven over de manier waarop dit gebeurt. Ook worden verschillende bedrijven bezocht die in de maakindustrie actief zijn. Door deze bedrijven wordt tevens stevig geïnvesteerd in duurzame en energiezuinige bedrijfsvoering. Eric Boonstra van Evoswitch en Carolien van Bloemendal van MSD laten zien hoe ze dit doen en tegen welke problemen ze aan lopen.

De bijeenkomst begint op vrijdagmiddag 6 maart om 16.00 uur bij 3D Maak, Oudeweg 93 te Haarlem.

Lees hier het programma »

Waar ben je naar op zoek?