Inspiratieavond 10 maart: Blijvend Betaalbaar Wonen

Door Dion Heinis op 18 februari 2023

Een ongedeelde stad, waar voor elk inkomen een betaalbare woning te vinden is. Dat is onze ambitie in Haarlem. Vijf jaar geleden zette Haarlem een nieuwe koers in met de ‘’40-40-20-regel’’, om wonen weer betaalbaar te maken. In de woningbouwplannen tot en met 2030 zit nu 45% sociale huur, 39% middelduur en 16% vrije sector.

Met strenge Haarlemse spelregels zorgen we dat sociale huurwoningen écht sociaal zijn en blijven. Belangrijk onderdeel daarvan is dat sociale huurwoningen verhuurd worden door woningcorporaties  Op het middeldure deel van de woningvoorraad hebben we minder grip.

Maar, een stad kan alleen bloeien als er ook voldoende ruimte is voor middeninkomens. En veel middeninkomens vinden geen betaalbare woning in de vrije markt. Hoe houden we nieuwe middeldure woningen blijvend betaalbaar? Hoe sluiten we aan op de wensen van de doelgroep? En welke kansen zijn er voor koopwoningen in het middensegment? Daarover gaan we in gesprek tijdens de inspiratieavond blijvend betaalbaar wonen, op vrijdagavond 10 maart. Met sprekers uit de wetenschap, de gebiedsontwikkeling en de corporatiesector.De avond wordt georganiseerd en ingeleid door Haarlemse gemeenteraadsleden Dion Heinis (PvdA) en An-Jes Oudshoorn (D66). Ben jij erbij? Vooraf aanmelden wordt op prijs gesteld. Stuur een mailtje naar: [email protected]Dag: Vrijdagavond 10 maartTijd: Inloop 19:30 uur, aanvang 20:00 uurPlaats: ABC Architectuurcentrum, Groot Heiligland 47, Haarlem.

Dion Heinis

Waar zet jij je voor in als raadslid? Veel van waar ik me voor inzet heeft te maken met het oplossen van de wooncrisis en de klimaatcrisis. Veel mensen in mijn omgeving zijn door de torenhoge prijzen en ellenlange wachttijden Haarlem uitgeduwd. Ik wil bijdragen aan onze ambitie om tot en met 2030 (in negen

Meer over Dion Heinis