Door Remy Wilshaus op 12 februari 2015

Haarlemmers en hun verhalen, schrijf je mee?

Elke week ontmoeten we Haarlemmers en leren we over hun ervaringen, dromen en onzekerheden. Deze verhalen van stadsgenoten gaan we verzamelen. We zijn op zoek naar leden en belangstellenden die willen helpen met het schrijven en publiceren van deze bijzondere verhalen op onze website. Is dit iets voor jou? Meld je aan!

Dag in dag uit zetten we ons in voor de stad, voor een Haarlem dat werkt. Voor goede zorg in de buurt. Voor passend werk en een fatsoenlijk salaris. Voor een prettige, leefbare en veilige buurt. Dat doen we niet voor onszelf, maar voor álle Haarlemmers. Daarom zijn onze fractieleden en vrijwilligers ook veel in de stad te vinden. Bijvoorbeeld als we van deur tot deur gaan om te horen wat er goed gaat en beter kan in een buurt, als we op werkbezoek gaan bij maatschappelijke organisaties, of als we met ons ombudsteam Haarlemmers helpen met persoonlijke vragen of problemen.

Deze verhalen van Haarlemmers vormen de basis van ons politieke werk. Ze inspireren ons, zetten ons aan het denken en/of zorgen ervoor dat we in actie komen. Wij vertellen de verhalen die we horen graag door. Omdat we hopen dat het ook anderen inspireert, aan het denken zet of in beweging brengt. Op onze website gaan we deze verhalen daarom publiceren en verzamelen.

Ben jij nieuwsgierig naar verhalen van Haarlemmers en wil je hierover (leren) schrijven?

Ben jij gemotiveerd om gedurende langere tijd mee te doen met dit bijzondere project?

Ben jij bereid om hieraan in een redactie samen te werken met andere vrijwilligers?

Dan is dit jouw kans, meld jezelf aan!

Eind maart 2015 gaan we van start met een aantal trainingsbijeenkomsten (in Haarlem) die we volgen met partijgenoten uit andere afdelingen. Jan Schuurman Hess, auteur van De voettocht naar het Hart van het Land, zal deze trainingsbijeenkomsten verzorgen. Binnen de redactie is er zowel plaats voor leden die al actief zijn als vrijwilliger binnen de afdeling, als leden en belangstellenden die voor het eerst actief willen worden.

Wil je graag meedoen? Stuur dan voor 1 maart 2015 per e-mail jouw korte motivatie aan: [email protected]. Natuurlijk streven we ernaar dat iedereen die dat wil mee kan doen. Omdat de ruimte bij de trainingsbijeenkomsten beperkt is kan het echter zijn dat we een selectie moeten maken voor deelname hieraan.

Heb je vragen of wil je meer weten? Bel of mail met afdelingsvoorzitter Remy Wilshaus: 06-25156944, [email protected].