Gek van de regels – film en gesprek

2 maart 2018

Als Haarlemmers hulp nodig hebben van de gemeente zijn er regels. Terecht. Maar soms schieten regels hun doel voorbij en verhinderen ze dat hulp effectief wordt. Daarover gaan we in gesprek, aan de hand van de film ‘I Daniel Blake’. U bent daarbij van harte welkom op zondagochtend 11 maart. Schrijf u daarvoor wel (gratis) in.

De PvdA wil goede hulp voor mensen die een steuntje in de rug nodig hebben. Of dat nou is op het gebied van onderwijs, zorg, inkomen of huisvesting. Belangrijk vinden we dat de gemeente denkt en handelt vanuit de Haarlemmers.

In de afgelopen jaren heeft de PvdA (met steun van andere partijen in de raad) veel kunnen bereiken om de hulp aan Haarlemmers gemakkelijker en laagdrempeliger te maken. Minimaregelingen eenvoudiger, schuldhulp laagdrempeliger, gebruik maken van ervaringsdeskundigen en veel meer ruimte voor de sociaal wijkteams om Haarlemmers in hun buurt te helpen. En toch moet het nog beter. Meer vanuit de mensen gedacht, minder vanuit de regels.

Op zondag 11 maart organiseren we daarover een bijeenkomst in de Filmschuur / Toneelschuur in Haarlem. We draaien de film I Daniel Blake (zie de trailer hieronder) en gaan daarna kort in gesprek over een aantal stellingen.

We doen dat met drie gasten: Floor Roduner (wethouder economische en sociale zaken, werk, zorg en wonen en lijsttrekker PvdA Haarlem), Marith Volp (voormalig Tweede Kamerlid en huisarts, en nu directeur acute en forensische psychiatrie bij GGZ Noord-Holland-Noord) en Marion van der Vegt (initiatiefnemer van Rebup). Ook hebben we een aantal Haarlemmers uitgenodigd die als inwoner ervaring hebben met de gemeente en zijn andere ervaringsdeskundigen en leden van het Ombudsteam van PvdA Haarlem aanwezig.

Programma:

10.45 uur: inloop in de Filmschuur / Toneelschuur Haarlem
11.00 uur: start film I Daniel Blake
12.45 uur: nagesprek met Floor Roduner, Marith Volp, Marion van der Vegt en de zaal
13.30 uur: einde

Vanwege het beperkte aantal stoelen is inschrijving noodzakelijk. U kunt zich via deze link inschrijven. U ontvangt uw toegangsbewijs per mail.
Er is geen pauze
De Toneelschuur / Filmschuur is rolstoeltoegankelijk