Door op 2 september 2016

Bernt bedankt!

Gisteren hebben we afscheid genomen van Bernt Schneiders als onze burgemeester. Tijdens een mooi feest in de Philharmonie werd hij onder meer geëerd met de erepenning van Haarlem. Na tien jaar als burgemeester van Haarlem start Bernt in een nieuwe baan als directeur van het VSB Fonds.

De PvdA is Bernt dankbaar voor alles was hij afgelopen tien jaar voor onze stad heeft gedaan. Hij is een echte burgervader, populair bij veel Haarlemmers en een ambassadeur buiten onze stad. Bernt staat als burgemeester bewust boven de partijen, maar heeft een duidelijk rood hart. Dat blijkt bijvoorbeeld uit zijn inzet voor de opvang van vluchtelingen, de waarde die hij hecht aan een sociale stad en zijn strijd tegen te hoge beloningen in de publieke sector.

Ook heeft Bernt een belangrijke bijdrage geleverd aan de veiligheid in Haarlem. De criminaliteit is tijdens zijn burgemeesterschap gedaald, er kwam extra aandacht voor jeugdcriminaliteit in Schalkwijk en hij bracht de Veiligheidsregio Kennemerland in rustiger vaarwater. En landelijk loopt hij voorop in de strijd voor een realistischer softdrugsbeleid, met het Haarlemse keurmerk voor coffeeshops als goed voorbeeld.

We kijken terug op een prettige samenwerking en wensen Bernt veel succes in zijn nieuwe functie als directeur van het VSB Fonds.

Waar ben je naar op zoek?