Door op 21 juli 2017

Referendum over parkeren ongeldig

Het referendum over parkeren is ongeldig. De opkomst bleef met 18,5 procent ruim onder de benodigde drempel van 30 procent. Daarmee kunnen de plannen voor modernisering van het parkeerbeleid van start.

Het referendum was een initiatief van onder meer de VVD. Het is uitgelopen op een fiasco. Meer dan 100.000 kiesgerechtigde Haarlemmers bleven thuis. De Haarlemmers zaten duidelijk niet op deze verkiezingsstunt van de VVD te wachten. De PvdA wil lessen trekken uit dit mislukte referendum. We zullen de referendumverordening kritisch tegen het licht houden.

Een ruime meerderheid van de gemeenteraad heeft eind vorig jaar al ingestemd met de plannen voor modernisering van het parkeerbeleid. De uitvoering werd echter uitgesteld in afwachting van het referendum. Nu het referendum ongeldig is, zullen deze plannen alsnog worden ingevoerd. Uiteraard zullen wij de uitvoering hiervan kritisch volgen en waar nodig bijstellen.

Lees hier waarom de PvdA voorstander is van de parkeerplannen.

Waar ben je naar op zoek?