Door op 29 december 2016

Wat heeft de PvdA in 2016 bereikt?

Meer banen voor iedereen. Goede zorg in de buurt. En veilige en leefbare wijken. Daar heeft de PvdA-fractie zich afgelopen jaar voor ingezet in de Haarlemse gemeenteraad. Graag blik ik aan het eind van het jaar terug op de resultaten die wij samen met u in 2016 hebben kunnen boeken. Voor een Haarlem dat werkt!

2016 was een bewogen jaar op het wereldtoneel, maar lokaal bracht het ook goed nieuws. Het einde van de economische crisis is ook in Haarlem voelbaar. Steeds meer mensen vinden een baan, bouwprojecten komen weer op gang en Haarlemmers hebben weer iets meer te besteden. Na jaren van bezuinigingen, kan de gemeente weer investeren in woningbouw, de openbare ruimte en sociaal beleid. De lokale belastingen gaan omlaag en de gemeentelijke schuld wordt afgebouwd.

Een  selectie van tien concrete resultaten die wij afgelopen jaar, samen met anderen binnen en buiten de gemeenteraad, konden bereiken voor een Haarlem dat werkt:

Meer banen voor iedereen

Goede zorg en een sociale stad

Veilige en leefbare wijken

Een gelukkig 2017!

Ook in 2017 gaan we natuurlijk weer aan de slag voor een Haarlem dat werkt. Een Haarlem waar we opkomen voor elkaar, waar iedereen een eerlijke kans heeft om het beste uit zichzelf te halen en waar we samen investeren in een goede toekomst voor iedereen. Een Haarlem waar we samen vooruit komen. Maar we kunnen dat niet alleen. We doen dat ook volgend jaar weer graag samen met al die Haarlemmers die onze sociale stad een warm hart toedragen.

Namens de PvdA-fractie wens ik u een goede jaarwisseling en een heel gelukkig 2017!

Waar ben je naar op zoek?