Sidney Visser

commissie ontwikkeling, contact Schalkwijk minus Boerhaavewijk

facebook-032

kandidaat 7 GR2014
“Als geboren en getogen Haarlemmer ben ik politiek actief geworden omdat er belangrijke tijden aanbreken. Tijden waarin we de crisis samen moeten aanpakken. Ik wil werken aan een Haarlem dat een toekomst heeft en daar nu het fundament voor leggen. Om aan de toekomst te werken, is de aanpak van de jeugdwerkloosheid erg belangrijk. Door ons als Haarlemmers te richtten op cultuur, toerisme en innovatie creëren we duurzame werkgelegenheid die niet alleen de huidige generatie aan het werk helpt, maar ook de toekomstige generaties een Haarlem bieden waarin het prettig wonen en werken is.”

De nachttrein komt steeds dichterbij

door Sidney Visser op 10 november 2015

We hebben er even op moeten wachten, maar ongeveer één jaar na het oprichten van ons Facebookinitiatief “Haarlem moet op het Nachtnet” zijn we een forse stap dichterbij gekomen. Tijdens de begrotingsbehandeling dienden PvdA, GroenLinks, D66, Actiepartij en Trots een voorstel in, waardoor er vanaf 2017 extra nachttreinen gaan rijden in het weekend.

Nachttrein stap dichterbij

door Sidney Visser op 28 augustus 2015

De komst van een nachttrein is een stap dichterbij gekomen. De kosten blijken fors lager te liggen dan eerder gedacht. Om iedereen een extra duwtje in de goede richting te geven, zijn PvdA en GroenLinks een crowdfundingsactie gestart.

Facebookpagina “Haarlem moet op het nachtnet”

door Sidney Visser op 6 februari 2015

Haarlem moet op het nachtnet van de NS. Samen met GroenLinks heeft de PvdA een Facebookpagina gemaakt om de behoefte hieraan aan te tonen. Binnen 24 uur is deze pagina al ruim duizend keer geliked.

Sociale woningbouw in Haarlem

door Sidney Visser op 30 januari 2015

De PvdA heeft zich in Haarlem altijd sterk gemaakt voor voldoende sociale huurwoningen en een ongedeelde stad. Tijdens de raadsmarkt hebben we nieuwe cijfers en prognoses gezien die nader bestudeerd moeten worden.

Popschool en oefenruimtes voor Haarlem Popstad

door Sidney Visser op 10 november 2014

Haarlem presenteert zich naar buiten toe graag als Muziek- en Popstad. Niet zo vreemd als er gekeken wordt naar het muzikale talent uit deze stad dat de afgelopen tijd doorgebroken is. Dat is iets waar we als Haarlemmers best behoorlijk trots op mogen zijn.

Op de bres voor Haarlemse hofjes

door Sidney Visser op 13 oktober 2014

Haarlem is een hofjesstad. 23 hebben we er in onze stad. Van die 23 worden er 18 beheerd door stichtingen. Deze hofjes vervullen een sociale, maatschappelijke en verzorgende taak. Het oudste hofje, het Hofje van Bakenes uit 1395, vervult deze taak al ruim 700 jaar.