Roel Schaart

voormalig raadslid, GR14 kandidaat 25 (lijstduwer)

“De kloof tussen arm en rijk,de ongelijkheid tussen vrouw en man allochtoon en autochtoon en de uitbuiting van de natuur, motiveren mij om hier tegen te strijden”

kandidaat 25 GR2014 (lijstduwer)

Verhoord over ‘lek’ milieuplein

door Roel Schaart op 17 januari 2014

Door bouwfouten lijkt het milieuplein van Spaarnelanden duurder uit te vallen dan voorzien. Dat blijkt uit een rapport, dat naar drie raadsleden is ‘gelekt’. Spaarnelanden besloot vervolgens een bedrijfsrechercheur deze raadsleden te laten verhoren.

Frankrijklaan: Tel de zegeningen

door Roel Schaart op 2 november 2013

De protestantse Ontmoetingskerk in Schalkwijk  bemoeit zich niet alleen met hemelse zaken, maar heeft zeker ook oog voor de omgeving. Onlangs heeft de kerkraad, middels een brief aan de gemeente, haar zorgen geuit over het fysieke onderhoud van de Frankrijklaan waar de kerk is gevestigd en over de directe omgeving zoals de Ruslandstraat en de Polenstraat.

Op bezoek in duurzaam Leeuwarden

door Roel Schaart op 10 september 2013

Behalve dat afgelopen vrijdag bekend werd gemaakt dat Leeuwarden zich in 2018 de Culturele Hoofdstad van Europa mag noemen, werd mij diezelfde dag duidelijk dat  ze er ook heel  duurzaam bezig zijn met het energieneutraal maken van de Friese hoofdstad.

Vragen bij verplaatsen ondergrondse afvalbakken

door Roel Schaart op 12 juli 2013

Geschrokken van het nieuws dat er nog meer ondergrondse afvalbakken zullen worden verplaatst in de Haarlemse wijken, heb ik hierover schriftelijke raadsvragen gesteld aan het college van B&W. Behalve de eerder al aangekondigde 180 afvalbakken die gaan verdwijnen, worden er ook nog eens 120 verplaatst naar andere wijken, meldt het Haarlems Dagblad.