Ombudsteam

algemene info

OmbudsteamDe mensen die op het spreekuur van het PvdA-Ombudsteam komen, hebben zeer uiteenlopende hulpvragen. Deze kunnen betrekking hebben op huisvesting, uitkering, inkomen of andere problemen. Vaak is de hulpvraag niet duidelijk genoeg overgekomen bij de betrokken instantie. Het ombudsteam kan dan, als onafhankelijke instantie, juist goed werk doen. Mede omdat zij goede contacten heeft met o.a. de politiek, gemeente, en andere organisaties.

Het is voor ons, medewerkers, een uitdaging om oplossingen te vinden. Vaak kunnen de problemen, die soms al maandenlang onoplosbaar leken, binnen enkele weken uit de wereld worden geholpen. Soms laat de bestaande wetgeving niet toe om het probleem op te lossen. Maar als een oplossing van het probleem toch gerechtvaardigd is, nemen wij contact op met de gemeenteraadsfractie van de PvdA of de landelijke fractie in Den Haag. De partij beschouwt dit als nuttige informatie. Het kan leiden tot wijzigingsvoorstellen voor een bepaalde wet.

Haarlemmers en bewoners uit de omliggende gemeenten kunnen tijdens het spreekuur (vrijdagochtend tussen 10.00 en12.00 uur in het clubhuis van de PvdA Haarlem, Truus Oversteegenstraat 169) langskomen of contact opnemen met een medewerker van het ombudsteam door te bellen met 023-7854141. Buiten het spreekuur is het team ook bereikbaar per e-mail: ombudsteam@pvdahaarlem.nl.

Zie verdere informatie over ons ombudswerk.
Het team bestaat uit de volgende leden.

Ombudsteam staat klaar voor álle Haarlemmers

door Ombudsteam op 28 februari 2017

Ruim vier jaar geleden startte het ombudsteam van de PvdA Haarlem. Nog steeds staan de leden van het ombudsteam klaar om Haarlemmers te helpen. Mensen kunnen binnenlopen tijdens het wekelijks spreekuur, maar bellen of een e-mail sturen kan ook. Waar mogelijk biedt het ombudsteam een helpende hand! Lees hier een voorbeeld uit de praktijk.

Geen spreekuur ombudsteam van 29 juli t/m 12 augustus

door Ombudsteam op 1 juli 2016

Het ombudsteam heeft van 29 juli t/m 12 augustus geen spreekuur in verband met de vakanties. Wel is het mogelijk om in die periode het ombudsteam te bereiken via ombudsteam@pvdahaarlem.nl. Eén van de teamleden zal dan zo spoedig mogelijk reageren en proberen een afspraak te maken.

Geen spreekuur OMBUDSTEAM op vrijdag 25 maart

door Ombudsteam op 1 maart 2016

Op vrijdag 25 maart is het Stadhuis wegens Goede Vrijdag gesloten. Daarom vervalt het spreekuur van het ombudsteam.

Ombudsteam hervat spreekuur

door Ombudsteam op 25 augustus 2015

Ook dit seizoen kunt u weer terecht op de vrijdagochtend tussen 10 en 12 uur in de fractiekamer van de PvdA in het stadhuis aan de Grote Markt.

Geen spreekuur ombudsteam van 17 juli t/m 22 augustus

door Ombudsteam op 1 juli 2015

Het ombudsteam heeft van 17 juli t/m 22 augustus geen spreekuur in verband met de vakanties. Wel is het mogelijk om in die periode het ombudsteam te bereiken via ombudsteam.pvdahaarlem@gmail. Eén van de teamleden zal dan zo spoedig mogelijk reageren en proberen een afspraak te maken.

Ombudsteam PvdA Haarlem staat voor u klaar

door Ombudsteam op 5 maart 2015

Heeft u hulp nodig bij kwesties met de belastingdienst of gemeente? Of wilt u advies over het op orde brengen van je huishoudboekje? Bel op dinsdag 10 maart tussen 18.00 en 19.00 uur naar het ombudsteam van de PvdA Haarlem of het landelijk ombudsteam in Den Haag.