Marceline Schopman

raadslid, vice-fractievoorzitter
commissie ontwikkeling, contact Zuid-West(1) + Ramplaankwartier, lid redactieadviesraad VNG magazine

“Geen Haarlemmer is gelijk, maar iedereen heeft  wel recht op gelijke kansen of je nu links of rechts van het Spaarne woont.  Om dat samen te bewerkstelligen, ervoor te knokken en wat behaald is te bewaken, is sociaal en democratisch!”

facebook-032   link-032   linkedin-032

kandidaat 2 GR2014
“Geen Haarlemmer is gelijk, maar iedereen heeft wel recht op gelijke kansen. Om dat samen te bewerkstelligen, ervoor te knokken en datgene wat behaald is te bewaken, is oprecht, sociaal en democratisch! Met grote  gedrevenheid en bevlogenheid zet ik mij daar graag een tweede periode voor in; maar samen met u, want  samen maken we Haarlem!”

Een besluit over de Koepel

door Marceline Schopman op 18 februari 2017

De fractie van de PvdA Haarlem heeft de afgelopen negen maanden geworsteld, getwijfeld, gewikt en gewogen over het voorgenomen collegebesluit voor aankoop en directe verkoop (AB-BC) van de Koepel aan Panopticon. Donderdag 16 februari werd dit voorstel in de gemeenteraad besproken.

Wat doen we met de Koepel?

door Marceline Schopman op 22 januari 2017

‘Wat doen we met de Koepel?’ aldus onze gelijknamige Facebook-pagina een paar jaar geleden. Die vraag leeft nog volop in de stad; iedereen wil er iets moois van maken. De PvdA wenst van harte dat er iets geweldigs met toegevoegde waarde voor Haarlem in gaat komen. We willen daarbij wel alle initiatieven gelijke en eerlijke kansen bieden.

Detailhandelsvisie versterkt Haarlem als beste winkelstad

door Marceline Schopman op 20 november 2016

Bewoners, toeristen en bezoekers zijn het helemaal met elkaar eens: Haarlem is een hartstikke aantrekkelijke winkelstad door de vele verschillende en bijzondere winkels en lekker dicht bij elkaar. Het is dan ook niet voor niets dat Haarlem regelmatig tot beste winkelstad van Nederland wordt gekozen. Daarnaast zorgt deze detailhandel voor liefst 12% van de banen

Bijdrage voor restauratie kathedraal St. Bavo

door Marceline Schopman op 20 november 2016

Haarlem is een historische stad met vele honderden monumenten. De PvdA wil dit erfgoed beschermen en toegankelijk maken. Zo bewaren we onze geschiedenis en trekken bovendien meer bezoekers naar de stad, wat goed is voor de werkgelegenheid. Daarom stemt de PvdA in met een financiële bijdrage aan de restauratie van de kathedrale basiliek Sint Bavo.

Poort van Boerhaave: een parel erbij voor Schalkwijk

door Marceline Schopman op 20 november 2016

Schalkwijk is wat ons betreft in de running als het leukste stadsdeel van Haarlem! Er gebeurt namelijk zo ontzettend veel o.a. op het gebied van mooi, afwisselend, verrassend en duurzaam bouwen en er liggen ook nog minstens net zoveel mooie potentiële plannen en mogelijkheden. Een goed voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld het bouwplan Poort van Boerhaave,

Met ondernemers het DAK op in Schalkwijk

door Marceline Schopman op 14 juni 2016

De PvdA biedt graag ruimte  aan bewoners, organisaties  en ondernemers die met plannen komen waar Haarlemmers en bezoekers behoefte aan hebben. Daarom ging de fractie op maandag 6 juni in gesprek met een enthousiaste club ondernemers, de centrummanager en leden van de ondernemersvereniging van het winkelcentrum Schalkwijk.