Jeroen Fritz

kandidaat 1 GR2014

Referendum over parkeren ongeldig

door Jeroen Fritz op 21 juli 2017

Het referendum over parkeren is ongeldig. De opkomst bleef met 18,5 procent ruim onder de benodigde drempel van 30 procent. Daarmee kunnen de plannen voor modernisering van het parkeerbeleid van start.

Referendum: waarom de PvdA voor de parkeerplannen is

door Jeroen Fritz op 12 juli 2017

Op woensdag 19 juli is er in Haarlem een referendum over de maatregelen voor het moderniseren van parkeerbeleid. U kunt voor of tegen het pakket van 19 maatregelen stemmen. Een ingewikkelde vraag, die wat de PvdA betreft niet erg geschikt is voor een referendum. Toch vertel ik u graag waarom de PvdA vóór deze parkeerplannen is.

Kadernota 2017: geld voor kwetsbare Haarlemmers, leefbare wijken en klimaat

door Jeroen Fritz op 26 juni 2017

Nu het na jaren van bezuinigingen financieel weer wat beter gaat met de gemeente Haarlem, profiteren ook kwetsbare Haarlemmers mee. Dat blijkt uit de Kadernota 2017. Er wordt komende jaren meer dan 12 miljoen euro extra geïnvesteerd in zorg, werk en ondersteuning. Daarnaast komt er extra geld voor onder meer leefbare wijken en de strijd

Inbreng Jeroen Fritz over Kadernota 2017

door Jeroen Fritz op 26 juni 2017

Nu er weer wat meer te besteden valt, trekt de gemeente extra geld uit voor kwetsbare Haarlemmers, leefbare wijken en de strijd tegen klimaatverandering. De PvdA steunt dit, zei ik vandaag tijdens het debat over de Kadernota 2017 in de gemeenteraad. Lees hier mijn verhaal in eerste termijn terug.

Ambtelijke fusie Zandvoort en Haarlem

door Jeroen Fritz op 8 juni 2017

De PvdA steunt het voorstel voor een fusie van de gemeentelijke ambtelijke apparaten van Zandvoort en Haarlem. Haarlem is zo solidair met een buurgemeente die een beroep op ons heeft gedaan. Bovendien is het goed voor de gemeentelijke dienstverlening aan zowel Zandvoorters als Haarlemmers.

Kadernota 2017: alle Haarlemmers profiteren mee van groei

door Jeroen Fritz op 18 mei 2017

Nu het na jaren van bezuinigingen financieel weer wat beter gaat met de gemeente Haarlem, profiteren ook kwetsbare Haarlemmers mee. Dat blijkt uit de Kadernota 2017, die donderdag 18 mei werd gepresenteerd. Er wordt komende jaren meer dan 12 miljoen euro extra geïnvesteerd in zorg, werk en ondersteuning. Daarnaast komt er extra geld voor onder meer onderhoud, speeltuinen en duurzaamheid.