Jeroen Fritz

kandidaat 1 GR2014

Referendum over parkeren op 19 juli

door Jeroen Fritz op 18 april 2017

Er komt een referendum over het moderniseren van het parkeerbeleid in Haarlem. De gemeenteraad heeft daar dinsdag 18 april mee ingestemd, nadat Haarlemmers daar een formeel verzoek toe hadden ingediend. Het referendum zal worden gehouden op woensdag 19 juli 2017.

‘Schalkwijk 100’ beslist mee over bomenbeleid

door Jeroen Fritz op 9 april 2017

Samen met Dilia Leitner (D66) diende ik vorig jaar een initiatiefvoorstel in voor een proef met burgerparticipatie via loting. Zaterdagmiddag 8 april vond deze proef plaats in Schalkwijk. Een kleine honderd via loting aangewezen bewoners, de zogenaamde ‘Schalkwijk 100’, kwamen samen in de Rudolf Steinerschool om mee te denken over een nieuw bomenbeleid voor hun stadsdeel.

Haarlemmers en Heemstedenaren in het zonnetje gezet

door Jeroen Fritz op 10 januari 2017

Voor het vierde jaar op rij vroeg de PvdA dit jaar aan u wie een verrassing verdient in het nieuwe jaar. Zeven van deze mensen uit Haarlem en Heemstede, die elke dag laten zien dan samen beter werkt dan ieder voor zich, mocht ik tijdens de nieuwjaarsborrel in het zonnetje zetten.

Wat heeft de PvdA in 2016 bereikt?

door Jeroen Fritz op 29 december 2016

Meer banen voor iedereen. Goede zorg in de buurt. En veilige en leefbare wijken. Daar heeft de PvdA-fractie zich afgelopen jaar voor ingezet in de Haarlemse gemeenteraad. Graag blik ik aan het eind van het jaar terug op de resultaten die wij samen met u in 2016 hebben kunnen boeken. Voor een Haarlem dat werkt!

Steeds minder woninginbraken

door Jeroen Fritz op 26 november 2016

Iedereen moet zich in Haarlem veilig kunnen voelen. Nu het weer wat vroeger donker wordt, neemt echter ook het risico op woninginbraken toe. Gelukkig werken gemeente, politie en OM sinds 2 jaar intensiever samen om inbraken te voorkomen. Met succes: de afgelopen 2 jaar is het aantal inbraken in Haarlem bijna gehalveerd.

Haarlem gaat door met ‘bed, bad en brood’

door Jeroen Fritz op 26 november 2016

Ieder mens heeft recht op een fatsoenlijk bestaan. Niemand in Haarlem zou daarom op straat moeten hoeven slapen. De PvdA Haarlem maakt daarbij geen onderscheid tussen mensen. Daarom ben ik blij dat ons stadsbestuur doorgaat met basale opvang voor uitgeprocedeerde asielzoekers, ook nu het kabinet plotseling de financiering daarvan stopt.