Jeroen Fritz

commissie bestuur, contact Centrum, website

facebook-032   link-032   linkedin-032

kandidaat 1 GR2014

Haarlemmers en Heemstedenaren in het zonnetje gezet

door Jeroen Fritz op 10 januari 2017

Voor het vierde jaar op rij vroeg de PvdA dit jaar aan u wie een verrassing verdient in het nieuwe jaar. Zeven van deze mensen uit Haarlem en Heemstede, die elke dag laten zien dan samen beter werkt dan ieder voor zich, mocht ik tijdens de nieuwjaarsborrel in het zonnetje zetten.

Wat heeft de PvdA in 2016 bereikt?

door Jeroen Fritz op 29 december 2016

Meer banen voor iedereen. Goede zorg in de buurt. En veilige en leefbare wijken. Daar heeft de PvdA-fractie zich afgelopen jaar voor ingezet in de Haarlemse gemeenteraad. Graag blik ik aan het eind van het jaar terug op de resultaten die wij samen met u in 2016 hebben kunnen boeken. Voor een Haarlem dat werkt!

Steeds minder woninginbraken

door Jeroen Fritz op 26 november 2016

Iedereen moet zich in Haarlem veilig kunnen voelen. Nu het weer wat vroeger donker wordt, neemt echter ook het risico op woninginbraken toe. Gelukkig werken gemeente, politie en OM sinds 2 jaar intensiever samen om inbraken te voorkomen. Met succes: de afgelopen 2 jaar is het aantal inbraken in Haarlem bijna gehalveerd.

Haarlem gaat door met ‘bed, bad en brood’

door Jeroen Fritz op 26 november 2016

Ieder mens heeft recht op een fatsoenlijk bestaan. Niemand in Haarlem zou daarom op straat moeten hoeven slapen. De PvdA Haarlem maakt daarbij geen onderscheid tussen mensen. Daarom ben ik blij dat ons stadsbestuur doorgaat met basale opvang voor uitgeprocedeerde asielzoekers, ook nu het kabinet plotseling de financiering daarvan stopt.

Meer invloed voor bewoners op veiligheid

door Jeroen Fritz op 9 november 2016

Haarlemse buurten moeten prettig en veilig zijn voor iedereen. Dat kan de gemeente niet alleen, we willen het samen doen met de Haarlemmers. Bewoners weten immers het beste wat er speelt in hun wijk. Daarom wil de PvdA dat bewoners meer invloed krijgen op de veiligheid in hun buurt.

Begroting 2017: Kinderen uit armoede en meer invloed bewoners op veiligheid

door Jeroen Fritz op 7 november 2016

Voorkom dat kinderen in armoede opgroeien. En geef bewoners meer invloed op de veiligheid in hun buurt. Die twee voorstellen heeft de PvdA maandag 7 november gedaan bij de behandeling van de Begroting 2017 in de Haarlemse gemeenteraad.