Jan Nieuwenburg

burgemeester van Hoorn
voormalig raadslid, wethouder, lid Provinciale Staten Noord-Holland | scouting
1998-2006: Gemeenteraadslid
2006-2010: Wethouder Ruimtelijke Ordening, Grondzaken, Verkeer- en vervoersbeleid, Volkshuisvesting en Monumentenzorg in college van PvdA (1+1), SP (1) en VVD (1)
2010-2014: Loco-Burgemeester en Wethouder Sociale en Economische Zaken, Onderwijs, Jeugdbeleid, Volkshuisvesting en Monumentenzorg in college van D66 (0,8+0,8), PvdA (1) Groen-Links (1) en VVD (1)
2015- mei 2016: lid Provinciale Staten van Noord-Holland (www.noordholland.pvda.nl)
mei 2016-heden: burgemeester van Hoorn (www.hoorn.nl)

Jan Nieuwenburg, nr. 7 PvdA Noord-Holland

door Jan Nieuwenburg op 12 maart 2015

Op woensdag 18 maart kunt u stemmen voor Provinciale Staten. Doen! Het zijn belangrijke verkiezingen waarbij u de politieke koers voor de komende vier jaar bepaalt. Met uw stem heeft u ook invloed op de koers van ons land. Provinciale Staten kiezen namelijk ook de leden van de Eerste Kamer.

PvdA meet frisse lucht in Haarlem

door Jan Nieuwenburg op 26 februari 2015

Je bent lekker met je lijf bezig, maar is fietsen wel zo goed voor je longen? Om daarover meer te weten en aandacht voor te vragen, fietst Marieke van Duijn, de nummer 2 op de lijst van de PvdA Noord-Holland met een lucht-kwaliteitsmeter vier dagen lang door heel Noord-Holland.

Team PvdA loopt Zandvoort Loopt!

door Jan Nieuwenburg op 27 november 2014

LOOP JE MEE voor 3FM Serious Request?         De PvdA Haarlem en de PvdA Zandvoort doen op 21 december mee met Zandvoort Loopt en steunen daarmee Zandvoort loopt voor 3FM Serious Request/Het Glazen Huis dat dit jaar op de Haarlemse Grote Markt staat. De PvdA nodigt leden en belangstellenden uit om mee

In memoriam Jan Haverkort – ‘kundig en authentiek’

door Jan Nieuwenburg op 12 oktober 2014

Zaterdagochtend 11 oktober jl. overleed Jan Haverkort. Jan was in de periode 1978-2002 gemeenteraadslid voor de PvdA en in de periode 1994-2002 wethouder van stedelijke vernieuwing, volkshuisvesting en cultuur. Jan Haverkort was een kundig en authentiek politicus en bestuurder.

Loop mee met de Halve van Haarlem

door Jan Nieuwenburg op 4 september 2014

Zondag 28 september 2014 wordt om 12.00 uur (5 en 10 km) het startschot gegeven voor de 30e editie van de Halve van Haarlem op de Grote markt van Haarlem. Ook dit jaar loopt er weer een PvdA-team mee.