Helga Koper

voormalig raadslid, GR14 kandidaat 24 (lijstduwer)

“Sociaal-democratie is voor mij een stad waar iedereen een fatsoenlijk bestaan op kan bouwen, of je nu in bv de Slachthuisbuurt woont of in de Koninginnebuurt en waar Haarlemmers er voor elkaar zijn.”

facebookje webje

kandidaat 24 GR2014 (lijstduwer)

PvdA organiseert politiek café over Haarlemse horeca

door Helga Koper op 20 februari 2014

De PvdA draait de rollen voor één keer om. Maandag 24 februari bedienen PvdA-kandidaten Haarlemse horecaondernemers. Café Koops wordt hiervoor omgedoopt tot PvdA Café. Tussen 17.00 en 20.00 uur zijn ondernemers en andere betrokken welkom om met de PvdA in gesprek te gaan over het Haarlemse horecabeleid.

Werkbezoek Marith Rebel aan Haarlemse coffeeshops

door Helga Koper op 4 februari 2014

Vrijdag 31 januari werd in Utrecht de wiettop gehouden. Een groot aantal burgemeesters, waaronder de Haarlemse burgemeester Bernt Schneiders, ondertekenden het manifest voor regulering van wietteelt. Op deze dag bezocht een delegatie van de PvdA-fractie samen met PvdA-kamerlid Marith Rebel verschillende Haarlemse coffeeshops.

Haarlems Lagerhuis over sport

door Helga Koper op 31 januari 2014

Zondag 9 februari organiseert de PvdA een Haarlems Lagerhuisdebat over sport. Aan de hand van korte interviews met diverse gasten en prikkelende stellingen gaan we in debat. Het debat vindt van 15.30 tot 17.30 uur plaats in de kantine van Rapid Korfbal, ’t Hoenstraat 3 in Haarlem.

Voor een sportief Haarlem dat werkt

door Helga Koper op 14 januari 2014

Maandag 13 januari nam ik namens de PvdA deel aan het sportdebat van Haarlem 105 samen met de collega’s van het CDA, D66 en Haarlem Plus. In mijn pitch heb ik het verteld over het sportieve Haarlem dat werkt, waar de PvdA aan wil werken. Wij willen sport en bewegen voor iedereen mogelijk maken, waar

Kennemerland uit de Kast

door Helga Koper op 11 oktober 2013

Op vrijdag 11 oktober, nationale Coming out dag, kreeg de gemeenteraad, het college van B&W, roze organisaties, vrijwilligers en partners van het COC-Kennemerland een ontbijt aangeboden, waarna wethouder Jack van der Hoek samen met COC-Kennemerland voorzitter Joyce van Solinge de regenboogvlag op het stadhuis hees. Samen met Jeroen Fritz was ik hierbij aanwezig.

Aanpak en begeleiding zwerfjongeren

door Helga Koper op 12 april 2013

Donderdag 11 april sprak de raad over zwerfjongeren. Uit onderzoek blijkt dat we wel min of meer in beeld hebben over hoeveel jongeren we het hebben en dat de begeleiding noodzakelijk is, maar ‘de vraag of het begeleiden van deze jongeren ook tot succes leidt en/ of sprake is van een doelmatige aanpak en/of organisatie