Fijne zomer!

door Redactie op 17 juli 2016

De zomer is een mooie periode om familie en vrienden te ontmoeten, te ontspannen en te genieten van de vele gezellige activiteiten. Doordeweeks of in het weekend. In de stad of dichtbij op het strand en in de duinen. In Nederland of in het buitenland. Wij wensen alle Haarlemmers een fijne zomer!

160 extra sociale huurwoningen in Delftwijk

door Joyce Langenacker op 15 juli 2016

Het plan voor 160 extra tijdelijke sociale huurwoningen op het Delftplein in Noord is donderdag 14 juli goedgekeurd door de gemeenteraad. Daar ben ik heel blij mee, want hiermee huisvest Haarlem 80 statushouders en 80 Haarlemmers op zoek naar een sociale huurwoning.

Nieuwe koers voor werk en inkomen

door Joyce Langenacker op 15 juli 2016

Meedoen, ook als je (tijdelijk) afhankelijk bent van een (gemeentelijke) uitkering. Dat is ons streven. Maar hoe doen we dat? Hoe kunnen we Haarlemmers met een bijstandsuitkering blijven activeren? Door ze vaker te spreken, te zien.

Regionaal Actieprogramma Wonen

door Joyce Langenacker op 15 juli 2016

De vraag naar sociale huurwoningen is groot, de druk hierop is hoog. Die vraag naar woningen kunnen we niet alleen oplossen, dat moeten we samen met de regio doen.

Jos Wienen voorgedragen als nieuwe burgemeester

door Jeroen Fritz op 6 juli 2016
Foto Gemeente Katwijk

De Haarlemse gemeenteraad draagt Jos Wienen voor als nieuwe burgemeester. Het is de bedoeling dat hij op 21 september aantreedt als burgemeester van Haarlem. De PvdA-fractie feliciteert Jos Wienen met zijn voordracht en verheugt zich op een goede samenwerking.

Versneller voor initiatieven

door Diana van Loenen op 1 juli 2016

Er moet een ‘versneller’ voor bewonersinitiatieven en kleine organisaties komen. Deze ambtenaar kan initiatieven de weg wijzen binnen de gemeente en ondersteunen met het vinden van locaties en financiering. De PvdA diende hier samen met D66, GroenLinks, Actiepartij en ChristenUnie een motie over in, die is aangenomen door de gemeenteraad.