Gezocht: fractiemedewerker PvdA

door Fractie op 3 februari 2017

De Haarlemse PvdA-fractie is op zoek naar een nieuwe fractiemedewerker. De fractiemedewerker is de steun en toeverlaat van de PvdA-raadsleden en zorgt voor de administratieve, organisatorische en inhoudelijke ondersteuning van de fractie.

Onder verantwoordelijkheid van de fractievoorzitter verricht de fractiemedewerker de volgende werkzaamheden:

• Het zorg dragen voor de secretariële taken ter ondersteuning van de fractie zoals het opstellen van agenda’s, besluitenlijst, het afhandelen van post en het reserveren van vergaderlocaties;
  • Het (mee) organiseren van werkbezoeken, debatten, manifestaties, en andersoortige bijeenkomsten;
  • Beleid voorbereiden naar aanleiding van het fractiewerkprogramma;
  • Inhoudelijke ondersteuning van de fractie op geagendeerde raadstukken ten behoeve van de standpuntbepaling van de fractie;
  • Ondersteuning bij het relatiebeheer en netwerkopbouw;

Het profiel van een fractiemedewerker:

• Organisatorische duizendpoot;
  • Lid van of affiniteit met het werk van de PvdA;
  • Politieke belangstelling en sociaal-maatschappelijke betrokkenheid;
  • Voorkeur gaat uit naar iemand die woont in of in de nabijheid van Haarlem;
  • Flexibele instelling, teamplayer;
  • Goed politiek gevoel;
  • Snel kunnen inspelen op de actualiteit;
  • Analytisch denkvermogen;
  • Zelfstandig kunnen werken;
  • Goede schrijfvaardigheid;
  • MBO+ niveau (ervaren MBO’er of startende HBO of WO-student);
  • Herintreders worden ook nadrukkelijk verzocht te solliciteren

Arbeidsvoorwaarden:

• Werkzaamheden 8 á 10 uur per week; incl. fractieweekend jaarlijks twee dagen.
  • En deel van de werkzaamheden kan thuis worden gedaan.Maandagavond is vaste werkavond tussen circa 19.30- 22.30 uur;
  • € 640,- euro bruto per maand, incl. vakantiegeld;
  • tijdens alle schoolvakanties en politieke recessen verlof.

Om (onbewuste) discriminatie op de arbeidsmarkt te voorkomen, is de PvdA-fractie voorstander van anoniem solliciteren. In uw brief en cv zullen naam, leeftijd en geslacht daarom door ons worden geanonimiseerd voordat ze worden voorgelegd aan de commissie, die bepaalt welke kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek.

U kunt tot en met vrijdag 24 februari reageren door een e-mail met motivatiebrief en cv te mailen naar fractieassistentgezocht@pvdahaarlem.nl. De eerste ronde sollicitatiegesprekken vindt plaats op zaterdag 4 maart overdag of maandagavond 6 maart 2017.

Voor meer informatie over de functie en de procedure kunt u contact opnemen met Marceline Schopman (vice-fractievoorzitter), 06-24257417, marceline.schopman@gmail.com.